انتشار تصویر تحقیرآمیز از رئیس جمهور مستعفی یمن

برخی کاربران او را به تمسخر گرفته‌اند و برخی دیگر او را حقیر شده توسط امارات و عربستان توصیف کرده‌اند. تصویر متعلق به حضور چند روز پیش عبدربه منصور هادی در کاخ معاشیق در شهر عدن در جنوب یمن است.

در عکس، هادی در میان چند افسر اماراتی دیده می‌شود که زیر تصاویری از سران عربستان و امارات نشسته است. کاربران یمنی و غیریمنی می‌گویند، چرا رئیس جمهور یمن در سرزمین خودش، عکس مقامات کشورهای دیگر را نصب کرده است و این معنایی جز شکستن حاکمیت یمن و تبعیت محض از دولت‌های اشغالگر ندارد.

هم‌اکنون جنوب یمن و بنادر جنوبی آن از عدن تا تنگه باب‌المندب تقریبا در کنترل امارات و نیروهای وابسته به آن است و رئیس جمهور مستعفی نفوذ زیاد در جنوب یمن ندارد.

حسین العزی از اعضای جنبش انصارالله و معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی در خصوص انتشار این عکس در توییتر خود با طعنه به عنوان «رئیس جمهور قانونی» برای هادی نوشت که «در کاخ معاشیق در استان اشغالی عدن، تصویر رئیس‌جمهور قانونی جیره‌خوار و مزدور در میان کوچکترین افسر اشغالگران و تصویر بزرگترین جیره‌خوار دیده می‌شود مثل چکمه پاره‌ای که زیر تصویر اربابانش افتاده است».

این مقام یمنی گفت «عکس را ببینید تا حجم اهانتی که به همه یمنی‌ها می‌شود درک کنید. اینها ادعا می‌کنند که نمایندگان یمن هستند... خاک بر سر شما».

عربستان مدعی است که به درخواست دولت عبد ربه منصور هادی درچهار سال پیش حمله نظامی به یمن را آغاز کرده است.