شکار 100 نظامی خارجی توسط یمنی‌ها

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه با اشاره به اینکه خبر‌هایی از کشته شدن یکصد نظامی آمریکایی، صهیونیست، سعودی و اماراتی در جریان حمله به یک فروند کشتی جنگی متجاوز اماراتی منتشر شده است، نوشت: ائتلاف سعودی به علت بیم از واکنش افکار عمومی ملت‌های کشور‌های عضو این ائتلاف به شدت کشته شدن ۱۰۰ سرباز آمریکایی، اسرائیلی، سعودی و اماراتی را سانسور خبری کرده است.

خبرگزاری اسپوتنیک ضمن اعلام این خبر با یک افسر ارشد ارتش یمن درباره انهدام کشتی جنگی اماراتی و غرق شدن آن در سواحل یمن گفتگو کرد.

اسپوتنیک پیش از این مصاحبه اعلام کرد: نبرد‌های شدیدی (طی چند روز گذشته) در ساحل غربی یمن در جریان بود این در حالی است که برخی رسانه‌های غربی می‌گویند شماری از نیرو‌های (مزدور) یمنی، اماراتی و سودانی در اریتره مستقر شده‌اند و در اوج هشدار‌های بین‌المللی و یمنی درباره سرنوشت فاجعه‌آمیز بیش از نیم میلیون جمعیت در حدیده، برای نبردی گسترده آماده می‌شوند.

این خبرگزاری روسی نوشت: (به اصطلاح) ائتلاف عربی به فرماندهی سعودی بار‌ها به فرودگاه حدیده حمله هوایی کرده است.

این تنش‌آفرینی پس از آن صورت می‌گیرد که خبر‌هایی از کشته شدن ۱۲ سرباز آمریکایی و هشت سرباز صهیونیست و ۵۰ سرباز اماراتی و ۳۰ سرباز سعودی در کشتی جنگی در حدیده منتشر شده است و ائتلاف به علت بیم از واکنش افکارعمومی ملت‌های کشور‌های متجاوز و تحت فشار قرار گرفتن برای پایان دادن به جنگ علیه یمن بر این خبر سرپوش گذاشته و آن را سانسور کرده است.

سرتیپ مهندس عبد الاله العزی در گفتگو با اسپوتنیک گفت: «هر آنچه گفته یا منتشر می‌شود مبنی بر اینکه شهر حدیده به کنترل به اصطلاح نیرو‌های مشروعیت درآمده، کاملا بی‌اساس است و شهر حدیده به طور کامل در کنترل نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن است. نیرو‌های ائتلاف و نیرو‌ها عبد ربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی و فراری) دروغ می‌گویند و نباید خبر‌های آنان را باور کرد. کشور‌های ائتلاف نمی‌گذارند خبر‌های شبکه‌هایی مانند المنار و المسیره پخش شود، اما شبکه تلویزیونی الجزیره تصاویری از کنترل ارتش و کمیته‌های مردمی بر فرودگاه الحدیده پخش کرد و خبر‌های بسیار خوبی وجود دارد و به همه اطمینان می‌دهیم اوضاع در کنترل ارتش و کمیته‌های مردمی است.»

او گفت: «من نمی‌توانم درباره جزئیات خبر‌ها و حقیقت کشتی جنگی که غرق شد، صحبت کنم. کسی به غیر از سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی نمی‌تواند درباره جزئیات صحبت کند، اما به شما تأکید می‌کنم این کشتی جنگی درهم شکسته و غرق شد و در آن تعداد زیادی اماراتی بودند و اینجا می‌خواهم خبری را نقل کنم و آن هم توقیف یک فروند شناور فرانسوی است که ارتش و کمیته‌های مردمی این خبر را تأیید کرده اند و این شناور در حمله به یمن و آب‌های منطقه‌ای یمن دست داشت و تصویر توقیف این شناور نیز وجود دارد.»

این مقام نظامی یمنی گفت: «اگر نیرو‌های منصور هادی ادعا می‌کنند که کنترل حدیده و فرودگاه آن را به دست گرفته‌اند پس چرا فرستاده سازمان ملل را فرستادند؟ او آمده است تا از حوثی‌ها بخواهد که بندر حدیده را تحویل دهند و این نشان می‌دهد آنان حتی بر یک وجب از این بندر مسلط نشده‌اند. آنان می‌گویند برای نجات ملت یمن و جلوگیری از قاچاق سلاح می‌خواهند بندر حدیده را آزاد کنند، اما این دروغ و افتراست زیرا آن‌ها همه کشتی‌هایی را که به حدیده کمک می‌رسانند و حتی بار‌های گندم را در سواحل جیبوتی بازرسی می‌کنند.»

العزی گفت: «هر آنچه را که به شما گفتم قطعی و موثق است، اما دیدگاه شخصی خودم را گفتم و نماینده هیچ حزب یا گروهی نیستم. از انصارالله نیز هیچ ظلم و ستمی ندیده‌ام و از آنان جز تلاش در راه دفاع از کشور چیزی شاهد نبوده‌ایم و این را همه ملت یمن می‌گویند.»