دولت عراق به حمله آمریکا به مواضع نیرو‌های مردمی واکنش نشان داد

وزارت خارجه عراق حمله هوایی اخیر آمریکا به مواضع یگان‌های مردمی را محکوم کرد.

وزارت خارجه عراق با انتشار بیانیه‌ای حمله اخیر جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به مواضع یگان‌های مردمی «حشدالشعبی» در مناطق مرزی عراق و سوریه را محکوم کرد.

وزارت خارجه عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: هر گونه حمله هوایی به مواضع نیرو‌هایی که در حال مبارزه با داعش در عراق، سوریه یا هر مکان دیگری هستند، محکوم است.

در بخش دیگری از این بیانیه، وزارت خارجه از همه کشور‌ها خواسته است برای مبارزه با گروه‌های افراطی، در چارچوب یک ائتلاف بین‌المللی همبستگی بیشتری با نیرو‌هایی که در حال مبارزه با گروه‌های تروریستی هستند، داشته باشند و آن‌ها را پشتیبانی و کمک کنند.

یگان‌های مردمی عراق روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: هواپیما‌های آمریکایی مقر تیپ‌های ۴۵ و ۴۶ مدافع مرز با سوریه را هدف قرار داده‌اند. آمریکا باید در این باره توضیح بدهد به ویژه که این حملات طی سالیان مبارزه با تروریسم تکرار شده است. در حمله هوایی آمریکا به مواضع حشد الشعبی ۲۲ نفر شهید و ۱۲ نفر دیگر زخمی شدند.

در این بیانیه آمده است: ما در نوار مرزی از زمان پایان عملیات آزادسازی مرز‌ها با اطلاع عملیات مشترک عراق حضور داریم. این حملات تلاشی است برای اینکه دشمن بتواند بر مرز‌ها مسلط شود.

یگان‌های مردمی با اشاره به تشکیل کمیته حقیقت یاب و اعلام نتایج آن به فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق اعلام کرد: حاکمیت عراق خط قرمز است. ممانعت از ورود تروریست‌ها به داخل عراق ماموریت ما و دیگر گروه‌هاست. ما به وظایفمان پایبند هستیم و خون عراقی‌های مدافع از سرزمین عراق به هدر نخواهد رفت.