محمود عباس جلوی ترامپ ایستاد

محمود عباس، نمایندگان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در جریان سفر این هفته خود به منطقه از قطر و عربستان سعودی درخواست خواهند کرد تا برای کمک به بازسازی غزه یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کنند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، روز دوشنبه گفت برنامه پیشنهادی دولت ترامپ برای بازسازی نوار غزه با هدف ایجاد شکاف دیپلماتیک بین غزه و کرانه باختری طراحی شده است.

نبیل ابو ردینه، سخنگوی عباس، در بیانیه‌ای دولت آمریکا را به همکاری با رژیم صهیونیستی به منظور جدا کردن غزه از کرانه باختری تحت عنوان کمک‌های بشردوستانه برای بازسازی و با هدف مقابله با مبارزات فلسطینیان برای پایان دادن به اشغالگری و تشکیل کشور مستقل فلسطین متهم کرد.

او این بیانیه را در واکنش به گزارش یکشنبه روزنامه هاآرتص مبنی بر اینکه دولت آمریکا به دنبال بازسازی غزه با کمک کشور‌های خلیج فارس به ویژه عربستان سعودی و قطر است، منتشر کرد. دلیل دیگر انتشار این بیانیه این بود که جرد کوشنر و جیسون گرینبلات، فرستادگان ترامپ، قصد دارند به منظور گفتگو درباره طرح به اصطلاح صلح دولت آمریکا در روز‌های آینده به منطقه سفر کنند.

در این بیانیه آمده است: سران فلسطین درباره همکاری با اقدامی که هدف آن تداوم اختلاف‌ها میان غزه و کرانه باختری است و به دادن امتیاز بر سر قدس و اماکن مقدس منجر می‌شود، به کشور‌های منطقه هشدار می‌دهند.