ذوق‌زدگی صهیونیست‌ها از خروج هم‌پیمانشان از شورای حقوق‌بشر

به گزارش وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به خروج آمریکا از شورای حقوق‌بشر سازمان ملل در صفحه توییتر خود به زبان فارسی نوشت: "اسرائیل از تصمیم آمریکا برای خروج از کمیته دورو و دورنگ حقوق بشر استقبال می‌کند. این کمیته به جای رسیدگی به رژیم هایی که به صورت پی در پی به نقض حقوق‌بشر مشغولند، انرژی خود را صرف اسرائیل، تنها دموکراسی واقعی در خاورمیانه می‌کند." (!)

آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خارج خواهد شد. نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، این شورا را سازمانی خواند که «متناسب با نام خود عمل نمی‌کند». خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد تازه ترین خروج دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، از موسسات و نهادهای بین المللی محسوب می شود.

نیکی هیلی تصریح کرد آمریکا بارها به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد این فرصت را داد تا در خود تغییراتی به وجود آورد. وی از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به علت «سوگیری های پیوسته خود علیه اسرائیل» انتقاد کرد و از این که برخی کشورهای به زعم او ناقض حقوق بشر، مانند چین، کوبا، ونزوئلا و جمهوری دموکراتیک کنگو، در این شورا عضویت دارند، ابراز تاسف کرد.