بازداشت دو فعال زن دیگر در عربستان

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: عربستان با بازداشت دو فعال زن دیگر به موضع‌گیری‌های شدید علیه جنبش‌های حمایتی از حقوق زنان ادامه می‌دهد. این در حالی است که از ۲۴ ژوئن یعنی از چند روز دیگر ممنوعیت رانندگی زنان در عربستان لغو می‌شود.

ساره لیا ویتسن مدیر اجرایی بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در دیده بان حقوق بشر اظهار داشت، دولت عربستان مصصم است در راستای سرکوب مخالفان به شهروندانش کوچکترین فضا برای هیچ گونه حمایت کلامی از فعالان زن زندانی را ندهد

وی خاطرنشان کرد، تنها جرم نوف و میاء بیان همبستگی با هم‌قطاران بازداشت شده شان بوده است

دیده‌بان حقوق بشر ادامه داد: مسؤولان عربستانی خانم "نوف عبدالعزیز"، نویسنده و فعال سعودی را در ششم ژوئن بازداشت کردند. بازداشت وی پس از آن صورت گرفت که نوف همبستگی خود را با سه فعال حقوقی زن که در ماه مه گذشته دستگیر شده بودند، اعلام کرد.

این سازمان همچنین اعلام کرد: در ۱۰ ژوئن نیز خانم میاء الزهرانی که دوست نوف عبدالعزیز است، بازداشت شد. این بازداشت پس از انتشار نامه‌ای صورت گرفت که نوف عبدالعزیز از دوستش درخواست کرده بود آن را در صورت بازداشتش منتشر کند.

طبق گزارش دیده‌بان حقوق بشر، فعالان عربستانی اعلام کرده‌اند که مسؤولان این کشور دو فعال مرد دیگر را از پانزدهم ماه مه ممنوع السفر کرده‌اند.