گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال انتخاب نیکی هیلی به عنوان نخستین رئیس‌جمهور زن در آمریکا

پایگاه صهیونیستی عروتص شوع در مطلبی به بررسی اقدامات نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل، در حمایت از سیاست های رژیم صهیونیستی و بخت او برای کسب عنوان نخستین رئیس جمهور زن در آمریکا پرداخت و نوشت: برخلاف شکست هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، یک زن در صحنه سیاسی این کشور وجود دارد که قادر است با متحد کردن دو حزب اصلی دموکرات و جمهوری خواه نام خود را به عنوان نخستین رئیس جمهور زن در آمریکا ثبت کند. او «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل است.

در ابتدا، انتخاب او به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل بسیار بحث برانگیز و تعجب آور بود چرا که هیچ نشانه ای از استقامت و پشتکار در او مشاهده نمی شد. اما پس از آنکه هیلی به عنوان نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد معرفی شد، خودش را به عنوان یک فرد قدرتمند حامی آمریکا  و لابی صهیونیست نشان داد. او اقدامات گسترده ای  در حمایت از صهیونیست ها نیز انجام داد و بارها از سازمان ملل به  واسطه محکوم کردن سیاست های اشغالگرایانه رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

نخستین رئیس‌جمهور زن در آمریکا

نیکی هیلی در سمت نماینده آمریکا در سازمان ملل نشان داد سیاست خارجی دولت دونالد ترامپ، مخصوصا در خصوص اسرائیل از چارچوب مشخصی برخوردار است و همواره با مطرح کردن این موضع که سازمان ملل نمی تواند به آمریکا دیکته کند که چه کاری باید انجام دهد، با طرح های این سازمان مخالفت کرده است. او همچنین در واکنش به انتقادات سازمان ملل از اقدام آمریکا در خصوص به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، سخنرانی حمایتگرانه‌ای از رژیم اشغالگر ارائه داد؛ سخنرانی هیلی در حمایت از رژیم صهیونیستی، موقعیت او را به عنوان یکی از مهره های مورد تایید اسرائیل محکم کرد.

او مدافع آمریکا و متحد نزدیک آن -اسرائیل- در سازمان ملل است. اقدامات او از سوی دموکرات ها و جمهوری خواهان مورد تایید است و کمتر احزاب مخالف دولت ترامپ از او انتقاد کرده اند.

«جسیکا تارلوف»، استراتژیست سیاسی لیبرال و تحلیلگر شبکه فاکس نیوز معتقد است هیلی موفق شده است با اقدامات موثر خود برای آمریکا و رژیم صهیونیستی و جلب نظر دو حزب بزرگ آمریکا، سقف شیشه ای را بشکند. این رویه می تواند شرایط را برای ریاست جمهوری او فراهم و او را به عنوان نخستین رئیس جمهور زن در آمریکا معرفی کند.

تارلوف گفت:  هیلی به سادگی نیازها و تمایلات دو حزب اصلی آمریکا را شناسایی می کند و رویه ای که مد نظر هر دو حزب است را پیش می برد. شنیده ام اعضای هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در راهرو های کنگره می گویند اگر بخواهیم یک رئیس جمهور زن داشته باشیم، او احتمالا نیکی هیلی است.

این تحلیلگر اظهار داشت هیلی قطعا نیرویی است که می تواند به اختلافات بزرگ میان احزاب آمریکا پایان دهد.