تهدید مقامات صهیونیست به «مشت آهنین» علیه مردم غزه

با افزایش تنش‌ها در مرز غزه و چندین تبادل آتش بین گروه‌های مقاومت فلسطین و صهیونیست‌ها، اکنون مقامات تل‌آویو لب به تهدیدات مختلف علیه این منطقه گشوده‌اند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به جنبش مقاومت اسلامی «حماس» هشدار داد پرواز بادبادک‌های آتش‌زا از نوار غزه را تحمل نخواهند کرد و در صورت تداوم آن، واکنش‌های ارتش نیز تندتر خواهد شد.

نتانیاهو طی سخنرانی در همایش فارغ‌التحصیلی افسران ارتش رژیم صهیونیستی گفت: «اگر نیاز باشد شدت (حملات به غزه) افزایش می‌یابد. ما برای هر سناریویی آماده هستیم... مشت آهنین ارتش با قدرت به هر کسی که بخواهد به ما حمله کند، آسیب می‌زند».

«گادی آیزنکوت» رئیس ستادکل نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی در همان مراسم گفت که به طور مداوم در تلاش هستند تا مانع حملات گروه‌های مقاومت فلسطینی از غزه و کرانه‌باختری به شهرک‌نشینان صهیونیست شوند.

آیزنکوت با اذعان به اینکه رژیم‌صهیونیستی در شرایط پرتلاطمی قرار دارد، تهدید کرد: «به حمله علیه کسانی که بخواهند به ما آسیب بزنند، ادامه می‌دهیم و امنیت را به مناطق جنوبی باز می‌گردانیم».

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد که ایران در پس افزایش تنش‌های اخیر با گروه‌های مقاومت در نوار غزه است و به حماس هشدار داد که حملات اخیر به شهرک‌ها اقدامی اشتباه بود و بهای آن را خواهند پرداخت.

«یووال اشتاینیتز» وزیر انرژی و عضو کابینه امنیتی این رژیم در اظهاراتی بدبینانه‌تر نسبت به دیگر مقامات صهیونیست هشدار داد که اسرائیل با سرعت به سمت جنگی جدید با نوار غزه پیش می‌رود.

اشتاینیتز با متهم کردن ایران به تنش‌زایی در مسائل غزه و تحریک کردن حماس به حملات راکتی، گفت: «نمی‌دانیم این (تنش‌ها) چه زمانی و چگونه پایان می‌یابد اما ما به سمت جنگ پیش می‌رویم».

وی با بیان اینکه حجم تبادل آتش فعلی با نوار غزه به سطح مشابه پیش از آغاز جنگ 2014 رسیده، تهدید کرد اما اگر این بار جنگ دیگری شروع شود، به حیات حماس در نوار غزه پایان خواهند داد.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز شامگاه چهارشنبه از بیم شلیک مجدد گسترده راکت‌های مقاومت از غزه، چند سامانه گنبد آهنین اضافی در مناطق مجاور مستقر کرد. (جزئیات بیشتر)

علاوه بر افزایش تدابیر امنیتی و نظامی در نزدیکی مرز غزه، مقامات مختلف رژیم صهونیستی به جنبش مقاومت اسلامی «حماس» هشدار دادند که از حملات بیشتر اجتناب کنند یا آماده مداخله نظامی زمینی باشند.

گروه‌های مقاومت در نوار غزه بامداد روز چهارشنبه در واکنش به حملات هوایی سنگین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به غزه، با ده‌ها راکت و موشک شهرک‌های مجاور این باریکه را آماج حملات خود قرار دادند.