همسر نتانیاهو رسما به سوء استفاده از منابع دولتی متهم شد

سارا نتانیاهو به دلیل صرف ۱۰۰ هزار دلار برای هزینه غذا بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ از محل بودجه دفتر نخست‌وزیری، به فریبکاری و کلاهبرداری متهم شده است. در هفته‌های گذشته وکلای «بنیامین نتانیاهو» تلاش کرده بودند با دادستانی این رژیم به توافقی برسند که دستکم از اعلام اتهام علیه سارا نتانیاهو جلوگیری شود.

بنا بر این گزارش‌ها، وکلای نتانیاهو به دادستان پیشنهاد کرده بودند که اگر از صدور اتهام علیه سارا نتانیاهو خودداری کند، او حاضر است بخشی از مبالغی را که نتانیاهو متهم است از طریق فریبکاری و به صورت غیرقانونی به دست آورده، بازپس دهد. با این حال چنین توافقی حاصل نشده و امروز اتهامات سارا نتانیاهو رسما اعلام شد.

در سال ۱۹۷۷، زمانی که «لی رابین» همسر نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی از سوی دادستانی تحت پیگرد قرار گرفت، «اسحاق رابین» نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی از سمت خود کناره‌گیری کرد، با این وجود تصور نمی‌شود که نتانیاهو مسیر مشابهی را طی کند.

به نوشته رسانه‌های اسرائیلی، انتظار می‌رود که شخص بنیامین نتانیاهو هم ظرف چند ماه آینده و نهایتا تا ماه‌های نخست سال ۲۰۱۹ به عناوین مشابهی، متهم شود.

پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده درخصوص فساد دولتی و مالی علیه نخست وزیر خود تشکیل داده و طی یک سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است. اولین مورد موسوم به «پرونده ۱۰۰۰» است که در آن نتانیاهو به دریافت مستقیم رشوه و رانت‌‌خواری متهم است. در مدارک ارائه شده از سوی پلیس، این رشوه‌ها به شکل دریافت هدایایی مانند «سیگار و نوشیدنی» توسط نتانیاهو و همسرش اعلام شده است. همسر نتانیاهو نیز در بخشی از این پرونده‌های فساد مالی شریک شناخته شده است.

پرونده دوم فساد مالی نتانیاهو موسوم به «پرونده ۲۰۰۰» درباره سوء استفاده از قدرت و جایگاه خود جهت تحت فشار قرار دادن «آرنون موزس» صاحب‌امتیاز نشریه «یدیعوت آحرونوت» برای ارائه پوشش بهتر از اخبار نخست‌وزیری است.

نتانیاهو همچنین در پرونده دیگری موسوم «پرونده ۳۰۰۰» که به «رسوایی زیردریایی اسرائیل» نیز شهرت دارد، درگیر است. این پرونده درباره زد و بند در جریان قرارداد دو میلیارد دلاری برای خرید سه زیردریایی با سوخت اتمی و چهار کشتی نظامی از آلمان است.

برخی از تحلیلگران رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند ادامه روند قضایی علیه خانواده نتانیاهو نهایتا می‌تواند به کنار رفتن بنیامین نتانیاهو از قدرت منجر شود. با این وجود، نتانیاهو این اتهامات را «پوچ» توصیف و رسانه‌ها را به فضاسازی علیه خود متهم کرده است.