بازشماری دستی آراء اقلیم کردستان در بغداد انجام شود

«هوشیار عبدالله» نماینده عضو جنبش تغییر (گوران) از اقلیم کردستان عراق پیشنهاد داده که بازشماری دستی آراء اقلیم کردستان در انتخابات پارلمانی اخیر در بغداد انجام شود.

در حالی که از روز گذشته بازشماری دستی آراء در اقلیم کردستان آغاز شده است این نماینده کُرد عراقی معتقد است بازشماری آراء در بغداد می‌تواند فشار‌ها و دخالت‌های احزاب بزرگ در اقلیم کردستان را کاهش دهد.

عبدالله گفت که مسئولان اقلیم کردستان متهم به انجام بدترین نوع تقلب در انتخابات پارلمانی اخیر هستند و از زمانی که تصمیم گرفته شده تا طرف‌های مستقل مسئولیت بازشماری آراء را برعهده بگیرند فعالیت‌های آن‌ها برای جلوگیری از فاش شدن تقلب در انتخابات و دست کاری آراء شهروندان آغاز شده است.

وی پیشنهاد داده برای اینکه روند بازشماری آراء اقلیم کردستان به دور هرگونه شبهه‌ای باشد، این اقدام در بغداد انجام شود و با صندوق‌های اقلیم کردستان به صورت استثنایی برخورد شود، زیرا میزان تقلب در این منطقه از حد معمول هم فراتر رفته است.

روز گذشته «مازن عبدالقادر» مسئول در هیأت کمیساریای انتخابات عراق در اقلیم کردستان اعلام کرد که شورای قضایی عراق با همکاری کمیساریای عالی انتخابات این کشور بازشماری دستی آراء انتخابات پارلمانی عراق در اقلیم کردستان را آغاز کرده اند.