نارضایتی ۵۸ درصدی مردم فرانسه از عملکرد رئیس‌جمهور کشورشان

نتایج نظرسنجی مؤسسه «مطالعات بازاریابی و نظر در فرانسه و خارج از کشور» نشان داد میزان نارضایتی مردم فرانسه از امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور همچنان با افزایش همراه بوده است.

بر اساس این نظرسنجی، 58 درصد مردم از عملکرد امانوئل مکرون ناراضی هستند. این بالاترین سطح نارضایتی مردم فرانسه از رئیس جمهور این کشور از زمان پیروزی وی در مه سال 2017 است.

محبوبیت امانوئل مکرون در میان افراد در بازه سنی 65 سال به بالا نیز همچنان بدتر از قبل شده است و در مدت یک ماه با 8 درصد کاهش به 38 درصد رسیده است.

تحقیقات نشان داده است برخی سیاست‌های سیاسی و اقتصادی مکرون باعث کاهش محبوبیت او شده است. به عقیده بسیاری از کارشناسان و اقتصاددانان بسیاری از سیاست های اقتصادی او فقط به نفع افراد ثروتمند است. همچنین بازسازی های پرهزینه یکی از خانه های ویلایی او از جمله دلایل دیگر کاهش محبوبیت مکرون محسوب می شود.

این نظرسنجی از 15 تا 23 ژوئن انجام شد و روز گذشته به صورت رسمی منتشر شد. بر اساس این نظرسنجی، محبوبیت مکرون برای دومین ماه متوالی با کاهش همراه بوده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که محبوبیت «ادوارد فیلیپ»، نخست وزیر فرانسه هم در همین بازه زمانی با 3 درصد کاهش به 42 درصد رسیده است که این نیز پایین ترین سطح از زمان روی کار آمدن او محسوب می شود.