چرا پوتین نامزد ریاست‌جمهوری شد؟

به گزارش فارس به نقل از روزنامه ایزوستیا، "ولادیمیر پوتین" نخست وزیر روسیه در مقالهای که بطور اختصاصی برای این روزنامه نوشته، توضیح داده است که چرا موافقت نموده تا نامزد پست ریاستجمهوری روسیه شود.

پوتین در این مقاله می‌نویسد: هدف من همواره این بوده که جزو آن دسته افرادی باشم که در شکل‌گیری کشوری جدید نقش دارند و چنین هم خواهد بود. این یک واقعیت است که در سال ۱۹۹۹ زمانی که من ریاست دولت و بعد از آن در دوره نخست ریاست جمهوری را برعهده گرفتم، روسیه در شرایط یک بحران عمیق سیستماتیک بود و دقیقا ما گروهی بودیم که تنها هدفشان ایجاد و برعهده داشتن مسئولیت چنین خط مشی بود که بر حمایت از اکثریت مردم، وحدت ملی پیرامون یک وظیفه همگانی و خارج کردن روسیه از جنگ داخلی و فایق آمدن بر حملات تروریستی، برقراری تمامیت ارضی کشور و احیای اقتصاد آن و دستیابی به این هدف که ظرف ۱۰ سال روسیه در بالاترین سطح در عرصه رشد اقتصادی قرار بگیرد، تکیه داشتند.

نخست وزیر روسیه یادآور شد که وظیفه اصلی طی سال‌های آتی را در این می‌بیند: زدودن تمامی موانع بر سر راه توسعه ملی، تکمیل ایجاد یک سیستم سیاسی کارآمد در روسیه، ایجاد ساختار تضمین‌های اجتماعی و حقوق شهروندان، ایجاد الگوی اقتصادی که زنده و متحد کننده، دائما در حال توسعه بوده و در عین حال دارای ثبات باشد و ایجاد ساختار دولتی سالم که تضمین کننده استقلال روسیه و شکوفا کننده شهروندان بود. در عین حال عدالت اجتماعی، احترام به انسان‌ها، تکیه بر واقعیت و اعتماد در روابط بین دولت و جامعه، مسائلی بسیار مهم است.

پوتین در ادامه می‌افزاید: روسیه کشوری نیست که در مقابل تهدیدات عقب نشینی کند. روسیه در چنین شرایطی همواره منسجم و متحد شده و با تمام توان خود به هر نوع تهدیدی پاسخ خواهد داد. تاریخ نشان داده که روسیه در چنین شرایطی همواره پیروز بوده است.

ما دارای نسل جدید بسیار خلاق و مسئولیت پذیری هستیم که چشم به آینده دارند. وی تاکید کرد: اینکه ما چگونه به تهدیدات امروزی پاسخ دهیم و چگونه از امکانات خود برای تقویت کشور در جهانی که بسرعت در حال رشد است استفاده کنیم، بستگی به خود ما دارد.

لازم به ذکر است که پوتین بعنوان نامزد پست ریاست‌جمهوری روسیه در تاریخ ۱۲ ژانویه سال ۲۰۱۲ برنامه انتخاباتی خود را در پایگاه اینترنتی خویش منتشر کرد. برنامه وی شامل ۶ سرفصل است که در واقع نتیجه عملکرد ده ساله فعالیت سیاسی وی، اهداف آتی و وظایف پیش روی دولت روسیه طی شش سال آینده است.

انتخابات ریاستجمهوری در روسیه در تاریخ ۴ ماه مارس سال ۲۰۱۲ برگزار خواهد شد.