دانمارک به پیمان دفاعی کشور‌های اروپایی می‌پیوندد

دانمارک به پیمان دفاعی جدید اروپایی موسوم به (EI ۲) می‌پیوندد. این پیمان ضمن تاکید برای تامین امنیت اروپا، اقدامی در راستای استقلال هر چه بیشتر دفاعی اروپا محسوب می‌شود.

بنابر گزارش رادیو دانمارک، «کلاوس هیورت فردریکسن» وزیر دفاع دانمارک اعلام کرد که کشورش به این ائتلاف به رهبری فرانسه می‌پیوندد و از اینکه عضو اقدام دفاعی به رهبری فرانسه است، افتخار می‌کند.

فردریکسن افزود: «اروپا باید در زمینه تامین امنیت خود رویکرد مسئولانه‌تری داشته باشد به همین دلیل من بسیار خرسندم که دانمارک به این اقدام دفاعی می‌پیوندد. چرا که به تقویت امنیت منجر می‌شود و به ما امکان دسترسی به قالبی از کشور‌ها را می‌دهد که منافع دانمارک و امنیت اروپا را تامین می‌کنند.»

وی در عین حال تاکید کرد که این اتحادیه (جدید) این واقعیت که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و آمریکا همچنان هسته اصلی سیاست امنیتی و دفاعی اروپا را تشکیل می‌دهند را تغییر نخواهد داد بلکه مکملی برای همکاری‌ها میان ناتو و اتحادیه اروپا محسوب می‌شود.

قرار است که فردیکسون در هفته جاری در جریان سفری به لندن، پیمان همکاری دیگری موسوم به JEF را به رهبری بریتانیا امضا کند. این پیمان در چارچوب کشور‌های عضو ناتو است و اجازه می‌دهد که کشور‌ها مسایل را درون و یا خارچ از پیمان ناتو حل کنند.

دانمارک یکی از ۱۰ کشور اروپایی است که به این پیمان می‌پیونند. بر طبق پیمان یاد شده کشور‌های اروپایی در زمینه مسایل نظامی از استقلال بیشتری برخوردارند.