تصمیم جدی آمریکا برای نوسازی فرودگاه‌های نظامی خود در نزدیکی مرز‌های روسیه

 یوری کنوتوف، کارشناس نظامی روسی گفت هدف آمریکا از احیای فرودگاه‌های نظامی که در زمان شوروی سابق در شرق اروپا احداث کرده بود، مهار روسیه است.

وی که با شبکه راشاتودی گفتگو می‌کرد، افزود: آمریکا امیدوار است بتواند توان رزمی و لجستیکی هوایی خود را تقویت کند. پنتاگون به همین علت در تلاش برای نوسازی فرودگاه‌های نظامی در مرزهای روسیه است.

کنوتوف افزود: دشمنی آمریکا با روسیه توجیه منطقی ندارد. این اقدام آمریکا اعمال فشار نظامی علیه کشورما محسوب می شود و به نظر می رسد آمریکا درخصوص اوضاع سیاسی و نظامی موجود برنامه مشخصی ندارد. تئوری حمله روسیه به یکی از کشورهای عضو ناتو خیالبافی است و حتی در کشورهای غربی تفسیری منطقی ندارد اما نیروهای ناتو با این بهانه به مرزهای روسیه نزدیک می شوند.

وی افزود آمریکا قطعاً به دنبال رقابت تسلیحاتی است. این موضوع متناسب با برنامه های روسیه نیست. البته مسکو قادر است به اقدامات واشنگتن در تقویت تاسیسات زیربنایی نیروی هوایی در اروپا واکنش مناسب نشان دهد.

برخی رسانه‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند که کاخ سفید سال آینده احتمالاً مبلغ 828 میلیون دلار برای مهار روسیه اختصاص خواهد داد.

قرار است بخش اعظم این بودجه صرف نوسازی فرودگاههای نظامی و سازمان دهی شبکه گسترده ای از فرودگاه‌های آمریکا در مرزهای روسیه با اروپا شود.