اروپا باید برای بدترین‌ها در برابر ترامپ خود را آماده کند

دونالد تاسک رئیس شورای اروپا امروز چهارشنبه اعلام کرد: اروپا باید خود را برای بدترین سناریوها با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا آماده کند.

رئیس شورای اروپا با ارسال نامه ای برای رهبران کشورهای اروپائی در این باره هشدا رداد: روابط دو سوی آتلانتیک بر اثر سیاست های اتخاذ شده توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تحت فشارهای شدیدی قرار دارد.

در ادامه نامه رئیس شورای اروپا در این خصوص آمده است: به اعتقاد من علیرغم امیدوراری به بهتر شدن اوضاع، اما باید برای مواجهه با بدترین سناریوی ممکن خود را آماده کنیم.

این در حالیست که کمیسیون اروپا چهارشنبه ۳۰ خرداد ماه اعلام کرد: اقدامات تلافی جویانه در قبال وضع تعرفه گمرکی بر کالاهای وارداتی از این اتحادیه توسط آمریکا را تدوین کرده و از ۲۲ ماه ژوئن سال جاری میلادی (جمعه اول تیرماه) به اجرا در می آورد.

در بیانیه صادره از سوی کمیسیون اروپا در این خصوص آمده بود: فهرستی از اقدام کالائی ساخت آمریکا در اقدامی مشابه بالغ بر ۲.۸ میلیارد یورو (۳.۲ میلیارد دلار) را آماده کرده که مشمول تعرفه های مازاد خواهند شد.

گفتنی است، دولت آمریکا تعرفه سنگینی را بر فولاد و آلومینیوم وارداتی از اروپا وضع کرده است؛ در این راستا اتحادیه اروپا نیز پیشتر درباره اقدام تلافی جویانه به واشنگتن هشدار داده بود.