چین به رهبر تایوان هشدار داد

چین ، تسای را یک جدایی طلب می داند که می کوشد تا در لوای فعالیت های انشعاب طلبانه و تقویت روابط نظامی با آمریکا مسیر جدا شدن رسمی تایوان را هموار کند.

'ماشیایو گوانگ' سخنگوی اداره امور تایوان در دولت چین گفت که رییس حکومت تایوان می کوشد تا با فرافکنی موجی در جامعه بین المللی علیه پکن ایجاد کند اما در این راه موفق نخواهد شد.

رهبر تایوان در تازه ترین اظهارات خود چین را متهم کرده که این جزیره تهدید می کند و خواستار آن شده که جامعه بین الملل با این تهدیدها مقابله کنند.

روابط دو سوی تنگه تایوان از سال 2016 میلادی که تسای قدرت را در تایوان در اختیار گرفت، تیره شده است و پکن بی توجهی به اصل چین واحد و خودداری او از پذیرش توافق سال 1992 میان طرفین را علت بروز اختلافات می داند.

سخنگوی چین در مصاحبه اش در پکن به خبرنگاران گفت که تلاش دولت تایوان و رهبر این جزیره برای متوقف کردن تبادلات طرفین نتیجه ای جز تیرگی فزاینده روابط ندارد و این به سود تایپه نیست.

او دولت تایوان را متهم کرد که در مسیر فعالیت خبرنگاران چینی در آن جزیره موانعی ایجاد کرده است و اجازه انتشار اخبار را به آنها نمی دهد در صورتی که باید حقوق و فعالیت کاری آنها مورد حراست قرار گیرد.