آمریکا به سمت یک «جنگ داخلی» پیش می‌رود

«استیو کینگ» نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا روز پنج شنبه هشدار داد که این کشور به سمت یک جنگ داخلی پیش می رود.

این گفته های کینگ با نتایج یک نظرسنجی جدید همخوانی دارد. این نظرسنجی نشان می دهد ۳۱ درصد از مردم آمریکا بر این باورند که احتمالاً ظرف ۵ سال آینده این کشور درگیر دومین جنگ داخلی در تاریخ خود خواهد شد.

این نماینده جمهوریخواه آمریکا از ایالت آیووا این اظهارات را در واکنش به گزارشی پیرامون تصرف اداره امور مهاجرتی و گمرکی آمریکا در شهر پورتلند ایالت اورگن توسط جمعی از معترضان بیان کرد.

وی در یک پیام توئیتری به تصرف «دژ سامتر» در بندر چارلستون، کارولینای جنوبی در آوریل ۱۸۶۱ اشاره کرد که نقطه آغاز اولین جنگ داخلی آمریکا بود.

گفتنی است که تحولات برآمده از سیاست مهاجرتی «تسامح صفر» رئیس جمهور آمریکا و همچنین رویه بازداشت کودکان و جدایی اعضای خانواده مهاجران از یکدیگر که هفته گذشته با صدور یک فرمان اجرایی جدید لغو شد، آمریکا را به شدت دچار تفرقه کرده است.

این در حالی است که نتایج یک نظرسنجی جدید تلفنی و آنلاین نشان می دهد که ۳۱ درصد از رأی دهندگان احتمالی می گویند که این «احتمال وجود دارد» آمریکا ظرف پنج سال آینده وارد دومین جنگ داخلی در تاریخ خود شود.

۱۱ درصد از پاسخ دهندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که آغاز یک جنگ داخلی در آینده نزدیک، «بسیار محتمل» است؛ در حالیکه تنها ۲۹ درصد گفتند که «این جنگ داخلی غیرمحتمل است».

در واقع، دموکراتها (با ۳۷ درصد) بیش از جمهوریخواهان (با ۳۲ درصد) نسبت به آغاز این جنگ داخلی بیمناکند..

همچنین رأی دهندگان احزاب مستقل (۲۶ درصد) می گویند که آغاز دومین جنگ داخلی قریب الوقوع است.