راهپیمایی فلسطینی‌ها رنگ خون گرفت

نظامیان رژیم صهیونیست با شلیک گلوله به نوجوانی فلسطینی از ناحیه سر او را به شهادت رساندند.

شبکه خبری «قدس» فلسطین لحظاتی پیش اعلام کرد که این نوجوان 13 ساله به نام «مصعب أیمن عصفور» در شرق «شهر خان‌یونس» نوار غزه به شهادت رسیده است.

شبکه خبری «الجزیره» قطر نیز از شهادت دومین فلسطینی 24 ساله به نام «محمد فوزی الحمایدة » در شرق شهر «رفح» غزه خبر داد که به ضرب گلوله مستقیم صهیونیست‌ها به شهادت رسیده است.

روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» جمعه (امروز) گزارش داد که دو هزار نفر از اهالی نوار غزه در شش منطقه نزدیک به مرز غزه با فلسطین اشغالی دست به راهپیمایی زده‌اند.

نظامیان صهیونیست همچون هفته‌های قبل به سمت تظاهرات کنندگان فلسطینی آتش گشوده و شماری از آن‌ها را زخمی کرده‌اند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که در راهپیمایی امروز یک نفر شهید و 310 نفر زخمی شدند که از این تعداد 177 نفر سرپایی معالجه شده و 133 نفر دیگر به بیمارستان منتقل شده‌‌اند که حال 3 تن از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

همزمان با این تظاهرات که بیش از دو ماه است در اعتراض به اقدام آمریکا در شناسایی شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به این شهر برگزار می شود، تظاهراتی در کرانه باختری رود اردن و شهر «رام‌الله» در محکومیت محاصره غزه برگزار شد و شرکت کنندگان در این تظاهرات خواستار پایان دادن به تحریم‌ها علیه نوار غزه شدند.

نظامیان صهیونیست به افراد شرکت کنندگان در تظاهرات امروز شلیک کرده و از گازهای اشک‌آور استفاده کرده است.