آزادی بیش از ۶۰ شهرک و روستا در حومه درعا به دست ارتش سوریه

ارتش سوریه به عملیات نظامی خود در حومه شرقی درعا ادامه داد و بر شهرک های الغاریه الغربیه و الکرک الشرقی، المسیفره، الجیزه، روستای السهوه در حومه شرقی درعا پس از عقب نشینی گروههای مسلح از این شهرک ها و تحویل سلاح خود به ارتش سوریه مسلط شد.

این درحالی است که حملات هوایی به مواضع گروههای مسلح در منطقه نصیب در مرز با اردن ادامه دارد.

ارتش سوریه بر تل یطل در جاده مواصلاتی میان شرق و غرب درعا و تل الزمیطیه در غرب شهر درعا و مشرف به جاده مواصلاتی میان حومه شرقی درعا و شمالی شرقی مسلط شد و خطوط امداد رسانی میان گروههای مسلح قطع شد و شرق درعا از غرب آن قطع شد.

همزمان با جنگ، تلاش های آشتی و مصالحه سبب شد که ارتش سوریه به شهرک های ام ولد، تل الشیخ حسین، تپه های خلیف، الغاریات الغربی و الشرقیه در حومه شرقی درعا وارد شود.

از سوی دیگر گروههای مسلح در شهرک های طیبه، صیدا، ام المیاذن در حومه شرقی و جنوب شرقی درعا موافقت خود را با تحویل سلاح به ارتش و ورود به روند آشتی اعلام کرده اند و ساکنان در مناطقی که در آن مصالحه صورت گرفته است در حمایت از ارتش سوریه و بشار اسد شعار سر دادند.

همچنین شهرک ها و روستاهای بصری الشام، صماد و مناطق اطراف آن تا مرزهای سوریه با اردن تمایل خود را برای مصالحه اعلام کرده اند و تاکنون ارتش سوریه بیش از ۶۰ روستا و شهرک را در حومه شرقی و جنوبی از طریق عملیات نظامی که از چند روز قبل شروع کرده، آزاد کرده است.