وقوع انفجارهای مشکوک در نزدیکی نگهداری صندوق‌های رای در کرکوک

خبرنگار شبکه «رووداو» در کرکوک اعلام کرد که در ساعت 4 بامداد امروز، سه انفجار در مناطق مختلف کرکوک روی داد و پس از آن، درگیری‌های مسلحانه‌ای میان نیروهای امنیتی و افراد مسلح آغاز شد و تاکنون 14 زخمی برای درمان به بیمارستان‌های این شهر منتقل شده‌اند.

پایگاه خبری «شفق نیوز» نیز از انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی مرکز نگهداری صندوق‌های رای در کرکوک وابسته به کمیساریای عالی و مستقل انتخابات خبر داد و نوشت که بر اساس آمار اولیه، ده نیروی محافظ این مرکز زخمی شده‌اند و دو شهروند نیز جان خود را از دست داده‌اند.

پایگاه خبری «الغدپرس» نیز با انتشار این خبر نوشت: 14 نیروی امنیتی در این حمله انتحاری زخمی شده‌اند اما صندوق‌های رأی در این انفجار، آسیبی ندیده‌اند.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با این پایگاه خبری اظهار داشت: تروریست‌ها بامداد امروز، دو انفجار در نزدیکی مرکز نگهداری صندوق‌های رای در بخش غربی شهر کرکوک انجام دادند و سپس با خمپاره، نیروهای سرویس مبارزه با تروریسم را هدف قرار دادند و پس از آن یک انتحاری با خودروی بمب‌گذاری شده که مشابه خودروهای پلیس بود، به این مرکز حمله و خود را منفجر کرد.

بر اساس این گزارش، در این حمله 14 نیروی امنیتی از جمله ده پلیس محافظ این مرکز و 4 نیروی سرویس مبارزه با تروریسم زخمی شدند که حال دو نفر از آنها وخیم است.

دهم ماه ژوئن پیش، محل نگهداری صندوق‌های رای انتخابات اخیر در بغداد به طور عامدانه دچار آتش‌سوزی شد و بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی اعلام نتایج و دستگاه‌های شمارش الکترونیکی آرا در آتش سوختند اما به صندوق‌های رای آسیب چندانی نرسید.

این آتش‌سوزی پس از آن روی داد که جنجال گسترده‌ای به دلیل ادعاها درباره وجود تقلب و تخلف در انتخابات پارلمانی به راه افتاد که 12 ماه می برگزار شده بود. اکنون نیز دادگاه فدرال عراق دستور بازشماری دستی کلیه آراء را صادر کرده است. اعتراض‌ به نتایج انتخابات در کرکوک و ادعا درباره دستکاری در نتایج آن بسیار بیشتر از سایر استانهای عراقی بود.