مقاومت یمنی‌ها جواب داد

«انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجی، در صفحه توییتر خود نوشت که ائتلاف عربی (متشکل از عربستان و امارات و شبه‌نظامیان وابسته به این دو کشور) عملیات نظامی علیه الحدیده در غرب یمن را از یک هفته پیش معلق کرده است.

عملیات عربستان و امارات علیه استان الحدیده، به عنوان تنها راه تنفس ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و تنها راه امدادرسانی به مردم این کشور از حدود دو ماه گذشته آغاز شده و ائتلاف عربی که از پشتیبانی آمریکا، انگلیس و فرانسه برخوردار بود، نتوانست در این مدت شهر یا فرودگاه یا بندر این شهر را اشغال کند.

قرقاش در توییتر خود نوشت: ائتلاف (عربی) پیشرفت (نظامی) در شهر و بندر (الحدیده) را از روز 23 ژوئن (از یک هفته پیش) متوقف کرده است.

قرقاش بهانه این توقف را فرصت دادن به مذاکرات سیاسی عنوان کرد در حالی که اخیر گفته بود که زمان مذاکره با انصارالله گذشته است و حوثی‌ها باید بندر و شهر الحدیده را تسلیم سازمان ملل کنند.

قرقاش گفت: ...عملیات متوقف شده است، تا به نماینده سازمان ملل اجازه داده شود که یک توافق خروج بدون قید و شرط از الحدیده را به دست آورد. (ما) به تاکید بر شروط یا شرایط مد نظر خود ادامه خواهیم داد و منتظر نتیجه سفر نماینده (سازمان ملل) به صنعاء خواهیم بود.