هشدار ژنرال‌های اسرائیلی درباره بحران دفاعی در برابر «حزب‌الله»

وبگاه «دبکا فایل» در بخشی از گزارش خود به صراحت نوشت: «ارتش فاقد آتشبار‌های دفاع موشکی کافی برای پوشش غزه و جبهه‌های شمالی است.»

بر این اساس، حماس مورخ ۲۰ و ۲۷ ژوئن (سی‌ام خرداد و ششم تیر) بیش از ۱۰۰ حمله خمپاره‌ای از باریکه غزه علیه روستا‌ها و شهر‌هایی در سرزمین‌های اشغالی انجام داد و باوجود هشدار‌های فرار به پناهگاه‌ها برای مصون ماندن از این حمله‌ها، مشخص شد که در جنوب برای دفع حملات سنگین راکتی کمبود آتشبار سامانه گنبد آهنین وجود دارد، زیرا بیشتر یگان‌های دفاع موشکی گنبد آهنین به‌خاطر شدت یافتن تنش در شمال سرزمین‌های اشغالی مستقر شده‌اند.

این وبگاه سپس نوشت: «اگر مرکز اسرائیل تحت حمله‌های موشکی قرار گیرد، این کمبود بحرانی می‌شود. اینک ژنرال‌ها و دیگر کارشناسان نظامی اسرائیل از ناتوانی در محافظت از شمال و تاسیسات راهبردی در سراسر اسرائیل در مقابل موشک‌های دقیق و جدید به ویژه موشک‌های زرادخانه حزب الله آگاه هستند. این موشک‌ها می‌تواند از سوریه، لبنان یا حتی باریکه غزه شلیک شود.»

این منبع خبری در خاتمه اشاره کرد که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی یکشنبه شب نشست فوری ویژه را برای بررسی تمهیداتی جهت تقویت جبهه شمالی و مقابله با حمله‌های نیرو‌های مقاومت برگزار می‌کند.