"محمود عباس" سرانجام ذات آمریکا را شناخت

ریاض مالکی نماینده فلسطین در سازمان ملل در سی و یکمین اجلاس سران اتحادیه آفریقا به نیابت از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: دولت آمریکا از لحاظ اخلاقی و سیاسی شایستگی ارائه هیچ گونه راه حل یا طرحی بر اساس حذف یا تقسیم کردن حقوق فلسطینیان در قبال مشروعیت بخشی به اسرائیل را ندارد.

وی در ادامه افزود: دولت آمریکا تصمیم به حرکت خارج از اجماع بین المللی در عرصه حل مسأله فلسطین گرفته است و با تصمیم خود درباره قدس نشان داد که احترامی برای مبارزات و حقوق ملت هایی که در راه دستیابی به استقلال، آزادی و حقوق شان مبارزه می کنند، قائل نیست و از همین رو، از لحاظ اخلاقی و سیاسی شایستگی ارائه هیچ گونه راه حل یا طرحی بر اساس حذف یا تقسیم کردن حقوق فلسطینیان در قبال مشروعیت بخشی به اسرائیل را ندارد.

ریاض مالکی به نقل از محمود عباس تاکید کرد که مقامات فلسطینی طی دو دهه اخیر سعی در تحقق صلحی را داشتند که کمترین حد حقوق تاریخی غصب شده ملت فلسطین را محقق سازد، اما رژیم صهیونیستی با اقدامات خود باعث تضعیف این تلاش ها شده است.

وی از اتحادیه آفریقا خواست در روابط خود با کشورها و نظام های سیاسی نژادپرست و متجاوز در عرصه های سیاسی، دیپلماتیک و اقتصادی که رژیم صهیونیستی نمونه واضح آن در قرن ۲۱ است، بازنگری کنند.

مالکی افزود: مسأله فلسطین کلید اصلی تحقق صلح و امنیت در عرصه بین المللی بوده و خواهد بود و با قدرت سیاسی و حمایت های جهانی که دارد، می تواند تمامی طرح های تجاوزکارانه را به شکست بکشاند؛ چرا که مساله فلسطین آرمانی بحق است و همین مساله باعث همبستگی تمامی آزاد اندیشان جهان و در رأس آنها دوستان و همپیمانان ما در قاره آفریقا شده است.