رمزگشایی از نقشه جدید امارات در الحدیده

ر«ضیف‌الله الشامی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «المیادین»، اظهار داشت تصمیم امارات به توقف موقت عملیات نظامی در الحدیده شکست آن را بازتاب می‌دهد.

الشامی تصریح کرد، امارات تلاش می‌کند از باتلاقی که در یمن گرفتار آن شده است، نجات یابد و آبروی از دست‌رفته خود به دلیل شکست‌هایش را حفظ کند.

وی افزود، درگیری‌ها در الحدیده شدید است و آنها( متجاوزان) در وضعیت واقعا دشواری قرار دارند و از این‌رو تلاش می‌کنند بهانه‌ای برای خروج از این بن‌بست‌شان در الحدیده پیدا کنند.

این عضو انصارالله تاکید کرد، موضع جنبش انصارالله درقبال تحولات الحدیده کاملا شفاف است و هیچ ابهامی ندارد. «ما به فرستاده سازمان ملل متحد ضرورت ایجاد راه‌حلی جامع را ابلاغ کردیم. ما هرگز باب گفت‌وگوهای سیاسی را نمی‌بندیم و همچنین آماده ورود به نبرد سیاسی هستیم».

ائتلاف متجاوز سعودی- اماراتی که از حمایت کشورهای غربی و آمریکا برخوردار است، پس از گذشت حدود 2 ماه از آغاز عملیات برای اشغال استان راهبردی الحدیده و بندر آن، توقف موقت این عملیات را اعلام کرده است.

«انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات، روز گذشته در توئیتی مدعی شد کشورش تصمیم گرفته عملیات نظامی خود در شهر الحدیده واقع در غرب یمن را به صورت موقت متوقف کند.

قرقاش مدعی شد: «این توقف موقت عملیات برای دادن فرصت کافی به فرستاده سازمان ملل به یمن برای دستیابی به توافقی مبنی بر عقب‌نشینی غیر مشروط حوثی‌ها از شهر الحدیده و بندر آن صورت می‌گیرد».