به گزارش پرس تيوي، درادامه سرکوب اعتراضات موسوم به تصرف در امريکا، پليس اين کشور گروهي از معترضان را بازداشت کرده است.



پلیس این افراد را درجریان اعتراضاتی که در زاد روز تولد مارتین لوتر کینگ، رهبر سیاه‌پوست جنبش حقوق مدنی امریکا برگزار شده بود، بازداشت کرده است.

صدها تن از معترضان وال استریت، روز دوشنبه با تجمع در مقابل بانک مرکزی در نیویورک مراتب خشم خود را به حرص و آز صاحبان سرمایه ابراز داشتند.

شرکت کنندگان در این اعتراضات، با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون " ما مخالف نابرابری اقتصادی هستیم " و " حراج دموکراسی کافی است "، به سوی میدان یونیون در منتهتن راه‌پیمایی کردند.

شرکت کنندگان دراین اعتراضات همچنین گزیده‌هایی از سخنان مارتین لوتر کینگ را توزیع ‌کردند.

یکی از شرکت کنندگان در این اعتراضات گفت، وی بر این باور است که اگر امروز مارتین لوتر کینگ زنده بود، او نیز قطعا در اعتراضات جنبش وال استریت شرکت می‌کرد.

این درحالی بود که نیروهای پلیس به شدت راه‌پیمایی مسالمت آمیز معترضان را زیر نظر داشتند.

درهمین حال، تلاش گروهی دیگر از معترضان که قصد داشتند درمقابل یکی از شعبات " بانک امریکا " در میدان یونیون منهتن تظاهرات کنند، با بازداشت‌هایی از سوی نیروهای پلیس همراه بوده است.

پلیس با طرح این ادعا که برگزاری این تظاهرات غیر قانونی بوده است، چهار معترض را بازداشت کرده است.

معترضان جنبش تصرف روز یکشنبه نیز با شب زنده داری در کلیسای " ریورساید " در منهتن که به مناسبت بزرگداشت لوتر کینگ برگزار شد، نفوذ گسترده شرکت‌های سرمایه داری در سیاست‌های دولت فدرال را محکوم کردند.

هم زمان با برگزاری اعتراضاتی که به مناسبت زاد روز لوتر کینگ در نیویورک برگزار شد، معترضان جنبش تصرف تظاهرات مشابهی را در واشنگتن، آتلانتا و شیکاگو و دیگر شهرهای امریکا برگزار کردند.

تظاهرات مردم امریکا موسوم به تصرف وال استریت از ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۱ در نیویورک و در اعتراض به توزیع نابرابر ثروت در امریکا و نفوذ گسترده شرکت‌های بزرگ بر سیاست‌های دولت این کشور آغاز شد.

این جنبش در اعتراض به مشکلات مردم در رابطه با فقر، بی‎کاری، جنگ و زیاده‌خواهی شرکت‌ها تشکیل شد و اندکی پس از آن به صورت اعتراضات ضد سرمایه‌داری در سراسر امریکا گسترش پیدا کرد.

با وجود سرکوب‌مخالفان و بازداشت معترضان به دست پلیس، دامنه جنبش وال استریت به بسیاری از شهرهای مهم امریکا نیز رسیده است.

اين جنبش موجب برگزاري راهپيماييهاي مشابهي در استراليا، انگليس، آلمان، ايتاليا، ايرلند، پرتغال و ساير کشورها نيز شده است.