به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری براثا نوشت: "عزت الشابندر" یکی از نمایندگان ائتلاف اتحاد ملی شب گذشته در یک گفتگوی خبری اظهار داشت که ترکیه و قطر شدیدا به دنبال تجزیه عراق هستند و نمی خواهند عراق یکپارچه و متحد و بدون مشکل باشد.

وی افزود: قطر و ترکیه حامیان اصلی طرح تقسیم عراق به چند اقلیم هستند اما این کشورها باید بدانند دولت و ملت عراق قادر است در برابر هر گونه دخالت خارجی ایستادگی کنند.

شابند در ادامه گفت: عراق از اهرم های فشار اقتصادی و سیاسی برای مقابله تهدیدات خارجی برخوردار است و اگر ترکیه خواهان دخالت در امور داخلی عراق است ما نیز می توانیم بر اوضاع داخلی ترکیه تاثیر بگذاریم.

در همین راستا پایگاه خبری الیوم السابع نیز گزارش داد که وزارت خارجه عراق روز دوشنبه در اعتراض به دخالت های ترکیه در امور داخلی عراق " یونس دمیرار " سفیر آنکارا در بغداد را فراخواند.

مسئولان وزارت خارجه عراق در این رابطه اعلام کردند که مواضع اخیر مقامات ترکیه بر روابط ۲ کشور تاثیر منفی می گذارد.

وزارت خارجه عراق در این رابطه اعلام کرد که اظهارات مداخله جویانه ترک ها درباره عراق دخالت آشکار در امور داخلی این کشور به شمار می رود.

خاطرنشان می شود رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه اخیرا در اظهاراتی مداخله جویانه ضمن ابراز نگرانی از اوضاع عراق نسبت به وقوع جنگ طائفه ای در این کشور هشدار داده بود.