کشف محموله بزرگ سلاح های تروریست ها در افغانستان

ژنرال «محمدداود امین» فرمانده پلیس کابل اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغان چندین کانتینر مملو از تسلیحات غیرقانونی در کابل را توقیف کرده است.

وی افزود: این محموله بزرگ از تسلیحات غیرقانونی توسط خودروهای زرهی یک شرکت امنیتی خارجی در کابل به مکان نامعلومی در حال انتقال بوده است.

فرمانده پلیس کابل گفت: این محموله در جریان روزهای آتش‌بس طالبان با دولت افغانستان از سوی پلیس کابل توقیف شد.

ژنرال امین اظهار داشت: پلیس در دو هفته گذشته درباره اینکه تسلیحات به کدام شرکت امنیتی تعلق دارد تحقیق کرد اما تحقیقات پلیس نتیجه‌ای نداشته است.

وی افزود: اخیر یک شرکت امنیتی خصوصی از طریق سفارت آمریکا درباره تسلیحات توقیف شده با فرماندهی پلیس کابل تماس گرفته است.

دولت افغانستان سال 2012 میلادی فعالیت شرکت‌های خصوصی امنیتی در این کشور را غیر قانونی اعلام کرد و مسئولیت شرکت‌های امنیتی خصوصی را به پلیس «محافظت عامه» منتقل کرد.

در نتیجه صدها شرکت امنیتی خصوصی در افغانستان تعطیل شدند و تنها چند شرکت امنیتی آمریکایی بزرگ که حمایت پنتاگون و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا را با خود داشتند به فعالیت ادامه داده‌اند.

شرکت امنیتی «بلک‌واتر» بزرگترین شرکت پیمانکار سازمان سیا از جمله شرکت‌های امنیتی خصوصی محسوب می‌شود که هنوز به فعالیت در افغانستان ادامه می‌دهد.

این در حالی است که گمانه زنی‌هایی از فعالیت شرکت بلک‌واتر در حمایت از گروه تروریستی داعش در افغانستان وجود دارد.

برخی از کارشناسان بالگردهای ناشناسی که در حمایت از داعش در افغانستان پرواز می‌کنند را نیز به این شرکت آمریکایی نسبت می‌دهند.