کشته و زخمی شدن 76 نظامی سعودی

درگیری میان نظامیان سعودی و نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در مناطق مرزی دو کشور از جمله در نجران، جازان و عسیر در طول ماه ژوئن پیش ادامه داشت و بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه‌های رسمی عربستان، طی این ماه 76 نظامی و سرباز سعودی کشته و زخمی شده‌اند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «المسیرة»، کاربران شبکه‌های اجتماعی و کسانی که نزدیکانشان را در مناطق مرزی عربستان از دست داده‌اند، کشته شدن 30 افسر و سرباز سعودی را تایید می‌کنند که خبرگزاری رسمی عربستان «واس»، مرگ 26 نفر آنها را تایید کرده است. شمار زخمی‌ها نیز از اول تا سی‌ام ژوئن 2018، 46 افسر و سرباز اعلام شده است.

این در حالی است که رژیم سعودی، اخیرا برای حمایت از نیروهایش و مقابله با هدف قرار گرفتن مستقیم آنها، از مزدوران سودانی، یمنی یا اتباع دیگر در مناطق مرزی استفاده می‌کند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در واکنش به تداوم تجاوز ائتلاف سعودی - آمریکایی به کشورشان، مقرهای این ائتلاف را در داخل و خارج از یمن هدف قرار می‌دهند.

یگان‎ تک تیرانداز از جمله یگان‎های موفق ارتش یمن و انصارالله در مقابله با مزدوران و شبه نظامیان ائتلاف سعودی به شمار می رود، چرا که از دقت بالایی در عملیات هدف‎گیری برخوردار است.

در این میان، عملیات‎های تک تیراندازان یمن در جبهه های داخلی و مرزی این کشور از ابتدای سال جدید میلادی افزایش پیدا کرده است و تاکنون ده‎ها نفر از نظامیان ارتش عربستان و شبه نظامیان ائتلاف سعودی کشته شده‌اند.