خبرسازی گروهک مسلح سوری علیه سپاه

به گزارش فارس، یک پایگاه خبری ضد سوریه با انتشار تصویری مدعی شد که نظامیان آنچه وی آن را ارتش آزاد سوریه خواند، پنج ایرانی را بازداشت کردهاند که این امر ارتباط سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران با حوادث سوریه را نشان میدهد.

پایگاه «زمان الوصل» این خبر را به نشریه اشترن آلمان منسوب کرد اما در خبر نشریه اشترن هیچ اشاره‌ای به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران نشده و تصویر مورد ادعای این سایت خبری نیز در خبر اشترن وجود ندارد.

در خبر این نشریه آلمانی آمده است که شورشیان سوری ایران را به دخالت در امور سوریه متهم کرده‌اند اما سخنی از سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به میان نیامده است و به نظر می‌رسد مخالفان سوریه قصد دارند پس از ربودن پنج مهندس ایرانی که برای نهادهای سوریه و مردم این کشور شناخته شده‌اند، آنان را به هر قیمتی به سپاه ایران منسوب کنند.

سایت‌ زمان الوصل با انتشار عکسی که در آن مهندسان ایرانی نیز دیده می‌شوند، مدعی است که فرد نظامی حاضر در تصویر عبدالرزاق طلاس نظامی فراری از ارتش سوریه است که گذرنامه یکی از افراد ربوده شده را مقابل چهره وی نگاه داشته است. این سایت خبری انتشار این عکس را دلیلی بر مدعای خود مبنی بر دخالت سپاه در امور سوریه می‌داند.

در حالی که چنین عکسی در پایگاه خبری نشریه اشترن در کنار خبر مذکور یافت نشد، در این عکس تنها چیزی که در آن روشن است این است که فردی با لباسی نظامی گذرنامه‌ای را مقابل چهره یک نفر از مهندسان ربوده شده ایرانی نگاه داشته است و چیزی غیر از این از این تصویر برنمی‌آید.

صبح روز سه‌شنبه ۲۹ آذر ماه سال جاری ۵ نفر از پرسنل ایرانی شاغل در پروژه نیروگاه جندر در سوریه به نام‌های " سجاد امیریان " مهندس برق و سرپرست گروه تست تجهیزات برقی، " احمد سهرابی کرت‌آباد " تکنسین برق و سرپرست کارگاه، " حسن حسنی " نصاب تجهیزات برقی، " مجید قنبری " متصدی تست تجهیزات برقی و " کیومرثقبادی " نصاب تجهیزات برقی در مسیر محل اقامت استیجاری خود به سمت نیروگاه در دست احداثجندر واقع در استان حمص سوریه از سوی افراد ناشناس ربوده و به محل نامعلومی منتقل شده‌اند.

این سایت ضدسوری مدعی شده است که این افراد در لباس کارکنان شهرداری بوده‌اند اما در بخشی دیگر مدعی شد که این افراد لباس نظامی نیز در اختیار داشته‌اند اما ادعای مضحک این سایت وقتی شدت می‌گیرد که ادعا می‌کند یکی از این افراد کارت عضویت خود در سپاه را در جیب خود نگاه داشته است.

پیش از این، قدری جمیل رئیس کمیته ملی وحدت سوسیالیست های سوریه ربایش مهندسان ایرانی در سوریه را بخشی از پروژه آمریکایی–عربی و استعماری علیه سوریه دانست و گفت که در پشت پرده این سناریو آمریکا، اسرائیل و ترکیه قرار دارند.

در حالی که دیپلماتهای غربی فاش کردند که کشورهای آمریکا، قطر ، ترکیه با حمایت عربستان در حال حمایت تسلیحاتی و مالی از گروهکهای مسلح در سوریه برای براندازی نظام این کشور هستند، گروهی ناشناس در بیانیه خود مسئولیت ربودن مهندسان ایرانی را بر عهده گرفت و ایران و حزب الله را به سرکوب مردم این کشور متهم کرد و مدعی شد: آغاز کار ما با بازداشت پنج ایرانی به عنوان هشداری اولیه به ایران و حزب الله بود تا به آنان درباره عاقبت کمکهایشان به نظام سوریه در سرکوب انقلاب سوریه هشدار داده شود.