حزب سیاسی جهان خواستار تحریم اسرائیل شدند

بر اساس این گزارش، شورای سوسیالیسم بین‌الملل در نشستی که در ساختمان سازمان ملل در ژنو پایتخت سوئیس برگزار کرد، تصمیم گرفت اسرائیل را تحریم، سرمایه های خود را از سرزمین های اشغالی خارج و مجازات‌هایی را نیز علیه رژیم صهیونیستی وضع کند.

گفتنی است این شورا خواستار وضع مجازات‌هایی ضد اسرائیل شد که این مجازات‌ها از طریق ممنوعیت کامل تجارت نظامی و منع همکاری نظامی با این رژیم تا پایان اشغالگری نظامی آن و همچنین پایان اقدامات نژادپرستانه ضد ملت فلسطین خواهد بود.

شورای سوسیالیسم بین الملل مشتمل بر بیش از یکصد و چهل حزب سیاسی جهانی است که در میان این احزاب سی و پنج حزب حاکم بر کشورهای جهان نیز وجود دارد و این شورا در واقع کمیته عالی تصمیم گیری در سوسیالیسم بین الملل را تشکیل می دهد.

از سوی دیگر کمیته ملی فلسطین از اقدام این شورا در تحریم اسرائیل قدردانی کرد و آن را همبستگی سوسیالیسم بین الملل با ملت فلسطین دانست. کمیته ملی فلسطین همچنین اعلام کرد: با توجه به اینکه شورای سوسیالیسم بین الملل در همه جهان فعالیتهای گسترده‌ای دارد، از این رو دعوت این شورا به تعیین مجازات ضد اسرائیل یک دستاورد تاریخی برای جنبش تحریم BDS به شمار می‌رود.