سفر محرمانه رئیس موساد به واشنگتن

یوسی کوهن، رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی هفته گذشته در یک سفر اعلام نشده وارد واشنگتن شد و دو پرونده سوریه و ایران را مورد بررسی قرار داد.

طبق اعلام این پایگاه خبری، این سفر در راستای هماهنگی مشترک میان اسرائیل و آمریکا درخصوص این مسائل انجام شد.

سفر کوهن چند روز پیش از دیدار حسن روحانی،‌ رئیس‌جمهور ایران با رهبران اروپا در وین در روز جمعه گذشته برای بررسی برجام پس از خروج آمریکا از آن صورت گرفت.

پایگاه مذکور اعلام کرد: سفر کوهن به دنبال گزارش‌ها پیرامون رایزنی‌های استراتژیک میان ایالات متحده، روسیه و اسرائیل با محوریت بحران سوریه پیش از نشست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با ولادیمیر پوتین، همتای روس وی در اواخر هفته جاری در هلسینکی، پایتخت فنلاند انجام شد.

همچنین این پایگاه خبری به زمان سفر کوهن به واشنگتن اشاره کرد که پیش از سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به مسکو در روز چهارشنبه انجام شد.

قرار است در دیدار میان نتانیاهو و پوتین هماهنگی میان روسیه و اسرائیل پس از تحولات اخیر در جنوب سوریه و بازپس‌گیری مساحت گسترده‌ای از استان درعا و گذرگاه "نصیب" در مرز سوریه و اردن توسط ارتش سوریه مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

کارشناسان نظامی می‌گویند: پیش‌بینی می‌شود پس از استان درعا، جبهه قنیطره در جنوب سوریه باز شود که این منطقه به دلیل مجاورت با جولان اشغالی حساس و مهم است.