ایرلند در برابر فشار‌های دیپلماتیک رژیم صهیونیستی کوتاه نیامد

سنای ایرلند در برابر فشار‌های رژیم صهیونیستی و دولت مرکزی ایرلند تسلیم نشد و بالاخره طرح ممنوعیت خرید کالا‌های ساخته شده در شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری را تصویب کرد.

سنای ایرلند بالاخره در برابر فشار‌های دیپلماتیک رژیم صهیونیستی و درخواست‌های مکرر دولت ایرلند کوتاه نیامد و طرح ممنوعیت خرید کالا و خدمات با منشأ «شهرک‌های غیرقانونی در اراضی اشغالی» را تصویب کرد.

جامعه جهانی شهرک‌های ساخته شده در اراضی اشغال‌شده پس از سال ۱۹۶۷ ا. غیرقانونی می‌داند، ولی در بسیاری از کشور‌های غربی که همین قاعده حداقلی برای اشغالگری صهیونیست‌ها را قبول دارند، کالا‌های ساخت همین شهرک‌ها خرید و فروش می‌شود.

در طرحی که امروز در سنای ایرلند تصویب شد، ممنوعیت ورود کالا و خدمات از شهرک‌های ساخته شده در همین اراضی پیش‌بینی شده است.

اوایل زمستان سال گذشته بود که این طرح در سنای ایرلند مطرح شد، ولی با فشار دیپلماتیک رژیم صهیونیستی و با درخواست‌های مکرر دولت ایرلند برای مسکوت ماندن طرح و یا ملایم‌تر شدن زبان آن، مسئله برای مدتی از کانون توجهات خارج شد.

امروز، اما این طرح با حمایت نمایندگان حزب مخالف دولت و نمایندگان مستقل، تصویب شد.

صهیونیست‌ها پس از اطلاع از تصویب این طرح، به انتقاد سخت از این اقدام پرداختند؛ وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «سنای ایرلند از ابتکاری عوام‌فریبانه، خطرناک، افراط‌گرایانه و ضداسرائیلی برای اعمال تحریم علیه ما حمایت کرد و این اقدام، ضربه‌ای خواهد بود به فرصت گفتگو بین اسرائیل و فلسطینی‌ها.»

صهیونیست‌ها در حوزه اقتصادی هم ایرلند را تهدید کرده و گفته‌اند که در حال بررسی نحوه پاسخ به این اقدام دوبلین هستند.