بالون «بچه ترامپ» آماده پرواز شد

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سفر کوتاهش به انگلیس که از امروز (پنجشنبه ۲۱ تیر) آغاز می‌شود ممکن است با نخست وزیر و ملکه انگلیس دیدار کند و برایش فرش قرمز و رژه نظامی برگزار شود، اما مردم این کشور به گونه‌ای دیگر از او استقبال خواهند کرد.

مردم انگلیس امروز همزمان با ورود رئیس جمهور آمریکا به کشورشان و در اعتراض به حضور او در این کشور یک بالون از او که به شکل یک کودک عصبانی است را بر فراز ساختمان مجلس در لندن به پرواز درمی‌آورند. به ندرت یک مقام سیاسی در یک سفر رسمی به یک کشور تا این حد به تمسخر گرفته شده است. شهردار لندن که یک مسلمان است به پرواز درآمدن این بالون که نماد ارتباط پر تلاطم آمریکا با انگلیس می‌باشد را پذیرفته است.

البته فقط مردم انگلیس نیستند که با ترامپ مخالف هستند. او پیشتر با «ترزا می» نخست وزیر انگلیس مجادله داشت. «دیوید کامرون» همتای سابق ترزا می‌ نیز کمپین ضد مسلمانان ترامپ را «تفرقه انگیز، احمقانه و اشتباه» خوانده بود. «پائول فلین» قانونگذار حزب کارگر که از ترامپ در پارلمان انتقاد کرده بود، گفت: رفتار ترامپ با مهاجران، مردم انگلیس و سراسر جهان را عصبانی کرده است.

سیاست «نخست آمریکا» و خروج این کشور از توافق هسته‌ای ایران باعث به وجود آمدن اختلافات میان ترامپ و سران انگلیس شده است. سیاست‌های تجاری او اوضاع را بدتر کرده اند، چون انگلیسی‌ها عادت دارند به راحتی با آمریکا تجارت کنند، اما سیاست‌های ترامپ این روند را مختل می‌کند. پس خیلی هم دور از انتظار نیست که ترامپ روز جمعه که در لندن تظاهرات برگزار می‌شود خارج از مرکز لندن اقامت کند.

سفارت آمریکا در انگلیس از شهروندان آمریکایی خواسته است در زمان برگزاری تظاهرات در  انظار عمومی نباشند. چنین هشدار‌هایی معمولاً در شرایط بحرانی‌تر مطرح می‌شد.