ارتش یمن کنترل 4 روستای استان جیزان عربستان را بدست گرفت

این منبع نظامی همچنین از کشته، زخمی و اسیر شدن شماری از نظامیان عربستانی در این عملیات خبر داد.

همزمان با پیروزی های ارتش و کمیته های مردمی یمن در استان جیزان، نیروهای یمنی با نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی در ساحل غربی و دو منطقه 'السویق' و 'المغرس' درگیر شدند.

بر اساس اعلام این منبع نظامی یمنی، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در این عملیات نظامی گسترده چهار خودروی نظامی متجاوزان را منهدم کردند.

همچنین درگیری شدیدی میان نیروهای یمنی و متجاوزان عربستانی در شمال صحرای مرزی 'میدی' رخ داد و هواپیماهای ائتلاف متجاوز سعودی در حمایت از متجاوزان عربستانی مواضع نیروهای یمنی در همین منطقه و شهر مرزی 'حرض' در مجاورت استان حجه در غرب یمن را بمباران کردند.

همچنین هفت تن از نیروهای مزدور عربستانی طرفدار 'عبد ربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن بر اثر انفجار مین در صحرای میدی کشته و زخمی شدند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با اجرای عملیات در استان 'نجران' و حمله به نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی در 'رقابه الخشباء' چندین تن از آنها را کشته و زخمی کردند.

منطقه مرزی البقع میان نجران و صعده و جبل الطلعه در نجران نیز 11 بار توسط جنگنده های متجاوز عربستانی مورد حمله قرار گرفت.

نیروهای یمنی همچنین مواضع نظامی عربستان در گذرگاه مرزی 'علب' در عسیر (عربستان) را با کاتیوشا و خمپاره هدف قرار دادند.

همچنین هشت تن از مزدوران عربستانی طرفدار هادی در استان مرزی 'الجوف' کشته و چهار تن دیگر بر اثر انفجار دو مین و یک خودرو در منطقه 'المهاشمه' در شهر 'الخب' و 'الشعف' در شرق استان صحراوی زخمی شدند.

نیروهای یمنی با خنثی کردن عملیات گسترده ائتلاف سعودی در صحرای مرزی 'الاجاشر' میان استان های نجران والجوف، شماری از متجاوزان عربستانی را کشته و زخمی و دو خودروی نظامی آنها را منهدم کردند.

عربستان از ششم فروردین سال 1394 با تشکیل ائتلافی شامل چند کشور عربی و با همراهی و چراغ سبز آمریکا، به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت، به این کشور حمله کرد.

حملات زمینی، هوایی و دریایی به یمن تاکنون بیش از 36 هزار کشته و زخمی بر جای گذاشته که دستکم هفت هزار نفر آنها را کودکان و زنان یمنی تشکیل می دهند.

همچنین محاصره یمن از سوی ائتلاف ساخته سعودی، 80 درصد جمعیت این کشور را در معرض گرسنگی قرار داده و شیوع بیماری های واگیر دار را افزایش داده است.