به گزارش فارس به نقل از روزنامه "تاگس تسايتونگ"، يک سال بعد از شروع انقلاب تونس درآلمان هزاران شهروند آلماني خود را آماده ريختن به خيابانها مي کنند و
بحثها درباره راهبرد اعتراضات در این کشور در حال شکل گیری است.

در این گزارش آمده است که هوا در مونیخ آلمان بسیار سرد شده است. این درحالی است که " باربارا هن " از فعالان جنبش تسخیر همراه با ۳۰۰ نفر دیگر در جایگاه مخصوص معترضان در این شهر حضور دارند.

باربارا می گوید: من خود هرگز اهل سیاست نبودم اما تحولات جهان عرب من را از خواب بیدار کرد.
بر اساس این گزارش، این انقلاب به سقوط " زین العابدین بن علی " در این کشور منجر شد.
از آن زمان در جهان عرب اتفاقات و تحولات بسیاری رخ داده است. از زمانی که در اسپانیا و نیویورک هم حرکت‌های دموکراسی خواهانه مشابهی شکل گرفت و آشکارا نمایان شد همچنین در آلمان نیز جوانان سعی می کنند حرکتی ریشه‌ای را طراحی کنند.

در حدود ۲۰ شهر آلمان یک‌شنبه آتی حرکت اعتراضی شکل می گیرد. به گفته معترضان در دوسلدورف حدود ۶۰۰ معترض تلاش می کنند تا پارلمان ایالتی را تسخیر کنند. در وورزبورگ، هامبورگ و ساربروکن هم فعالان جنبش اعتراضی برگزاری تجمعات را اعلام کرده اند.

در هامبورگ، فرانکفورت و دوسلدورف هنوز چادرهای معترضان و فعالان جنبش اعتراضی برپاست. کمی دورتر از این چادرها برخی گروهها شکل گرفته اند که در این باره مشاوره می کنند که چگونه از شروع سال جدید(برای دستیابی به اهداف آزادیخواهانه خود) استفاده کنند. " رنه نیکا " یکی از فعالان جنبش اعتراضی در آلمان بر این عقیده است که ۲۰۱۲ سال آزاداندیشان خواهد بود و جنبش تسخیر نقش ویژه‌ای را در این راستا ایفا خواهد کرد.

اما تنها زمانی این امر محقق می‌شود که ما اصولی عمل کنیم. " اشتفان لیندنر " از فعالان جنبش اعتراضی در آلمان نیز در این باره اظهار داشته است در بخشهای شمالی آلمان در حال حاضر در این باره بحثمی‌شود که چگونه جنبش تسخیر را در زمستان هم باید در پیش گرفت.

وی همچنین اظهار داشت اعتراضات ما هنوز مانند دیگر کشورها قوت لازم را نگرفته است. " کریستوف کلاین " از دیگر فعالان جنبش اعتراضی در آلمان نیز گفت: در آلمان تا به حال هیچ علامتی مبنی بر شایسته و مناسب بودن وسعت اعتراضات اجتماعی وجود نداشته است.

ما به جنبش تسخير فعالانهتر و گسترده تري نياز داريم.اين نشريه در پايان نوشت که در پايان هفته آينده برخي از گروههاي سياسي طي يک ديدار در فرانکفورت با فعالان جنبش تسخير ملاقات خواهند کرد و درباره راهبرد جديد اعتراضي صحبت کنند.