نتانیاهو «آتش‌بس» با وجود بادبادک‌های آتش‌زا را رد کرد

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) برای بازدید از مناطق نزدیک نوار غزه که هدف راکت‌ها و موشک‌های مقاومت قرار گرفته است، به شهرک «سدیروت» رفت.

نتانیاهو با بیان اینکه درگیری‌ها با حماس هنوز به پایان نرسیده، گفت: «چیزی تحت عنوان آتش‌بس که در آن بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زا استثنا شود، برای ما معنی ندارد».

به نوشته روزنامه «هاآرتص» وی با تکذیب گزارش‌های مبنی بر آتش‌بس بین اسرائیل و مقاومت در غزه، مدعی شد که برای صد سال با مقاومت در منطقه جنگیده‌اند و این نبرد ادامه خواهد داشت.

این اولین سفر نتانیاهو به شهر‌ک‌های صهیونیست‌نشین نزدیک نوار غزه از زمان آغاز استفاده گروه‌های مقاومت از بادبادک‌های آتش‌زا (۳ ماه اخیر) بود.

جنبش مقاومت «جهاد اسلامی» بامداد یکشنبه اعلام کرد با میانجی‌گری مصر، بین گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه و رژیم صهیونیستی آتش‌بس برقرار شده است.

مرز غزه و مناطق نزدیک به آن در ۴۸ ساعت گذشته بسیار ملتهب و شاهد تبادل آتش بین گروه‌های مقاومت فلسطینی و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بوده است. ارتش رژیم صهیونیستی در این دو روز به بهانه تداوم پرواز بادبادک‌های آتش‌زا، چندین‌بار با توپخانه و جنگنده به مناطق مختلفی در غزه حمله کرد که این حمله بزرگ‌ترین عملیات هوایی از زمان جنگ ۲۰۱۴ با مقاومت در این منطقه بوده است.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده بود در این حملات، دو نوجوان فلسطینی به شهادت رسیده و دست کم ۲۵ نفر دیگر زخمی شدند. بعد از این حملات بود که گروه‌های مقاومت فلسطینی با شلیک بیش از ۱۷۴ موشک، به حملات صهیونیست‌ ها پاسخ دادند.

بادبادک‌های آتش‌زای فلسطینی‌ها در طول برگزاری راهپیمایی‌های بازگشت در ماه آوریل، می و ژوئن ۲۰۱۸، مشکلات جدی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده زیرا مقابله با آن بر خلاف سادگی‌اش، آسان نیست.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی تخمین زده است که طی دو ماه اخیر، تاکنون حدود ۱۲۰۰ بادبادک و بالن آتش‌زا از نوار غزه به پرواز درآمده است که حدود ۵۰۰ عدد آن را ارتش صهیونیستی، ساقط کرده است.

همچنین وزارت جنگ این رژیم می‌گوید که حداقل ۷۰۰ عدد این بادبادک‌ها با فرود در مزارع صهیونیست‌ها، حداقل به طور مجموع بیش از بیست کیلومتر مربع را به آتش‌ کشیده است.

مقامات رژیم صهیونیستی تخمین زده‌اند که آتش‌سوزیِ اراضی و مزارع شهرک‌نشینان مجاور نوار غزه ناشی از بادبادک‌های آتش‌زا، بیش از سه میلیون دلار به آنها خسارت وارد کرده است.