ممانعت صهیونیست ها از ورود هزار قلم کالا به غزه

خضری افزود: اقدامات تنبیهی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه افزایش یافته است.

وی گفت: برای دومین هفته متوالی، تعداد کامیون های حامل کالا، مواد اولیه و اقلام ضروری از گذرگاه 'کرم ابوسالم' کاهش یافت؛ به طوری که تعداد کامیون های ورودی از این گذرگاه از 400 دستگاه کامیون به 170 دستگاه کامیون رسیده است.

رئیس کمیته مردمی لغو محاصره غزه اضافه کرد: مقام های صهیونیستی بیش از یک هزار کامیون را که در بخش صنعتی و بازرگانی غزه فعالیت می کنند توقیف و عوارض سنگینی برای آن ها وضع کردند که این مساله خسارت سنگینی به واردکنندگان محلی وارد کرده است.

خضری با اشاره به اینکه اقدامات تنبیهی رژیم صهیونیستی علیه بخش بازرگانی غزه باعث اختلال و ضعف این بخش شده است، افزود: 80 درصد از جمعیت این باریکه زیر خط فقر زندگی می کنند.

وی در پایان از کشورهای عربی، اسلامی و جهان خواست تا برای حل بحران محاصره غزه وارد عمل شوند.

پیش تر «نیکولای ملادینف» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه، خواستار پایان دادن به محاصره غزه شده بود.

«اسماعیل هینه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی(حماس) نیز گفت: راهپیمایی بازگشت تا محقق شدن خواسته های فلسطینان از جمله رفع محاصره نوار غزه ادامه خواهد داشت.

به علت بسته شدن متناوب مرزها به خاطر دلایل امنیتی، رابطه نوار غزه با خارج از این منطقه تا حد زیادی قطع شده است.

در این شرایط رژیم صهیونیستی به تناوب این منطقه را مورد حمله قرار می دهد.

در طول محاصره 11 ساله نوار غزه ، اسراییل سه مرتبه با مردم غزه وارد جنگ شده که در این جنگ ها شماری زیادی از کودکان، زنان و افراد سالخورده کشته یا زخمی شده اند.

بیکاری، کمبود دارو و مایحتاج اولیه، کمبود آب و کالاها و مواد غذایی و ممانعت از خروج بیماران از این منطقه، مشکلات اصلی این منطقه است و سازمان های بین المللی ذیربط نیز تاکنون اقدامی در این ارتباط انجام نداده اند و امریکا به عنوان حامی تمام قد رژیم صهیونیستی همواره از آن در مجامع مختلف دفاع می کند.