خبری عجیب درباره  همسر "قذافی"

کارل اسکاو، رئیس کمیته تحریم‌های سازمان ملل علیه لیبی در نشستی اعلام کرد: این کمیته همچنین ممنوع‌السفری عائشه قذافی، همسر معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

شورای شهر البیضاء و شورای حاکمان این شهر در لیبی در سال ۲۰۱۶ نشستی برگزار کردند و در آن نشست بر سر بازگشت صفیه فرکاش، بیوه معمر قذافی به شهر البیضاء، زادگاه وی به اتفاق نظر رسیدند.

همسر قذافی از اوت ۲۰۱۱ میلادی پس از سقوط نظام معمر قذافی به همراه سه تن از فرزندانش به الجزایر رفت و از تابستان ۲۰۱۴ میلادی در قاهره اقامت دارد.

در همین راستا، اسکاو تصریح کرد: کمیته تحریم‌های سازمان ملل علیه لیبی گروهی را مکلف کرده تا به بررسی درخواست‌های لغو ممنوعیت صادرات سلاح به لیبی بپردازد.

وی که ریاست نشست شورای امنیت درخصوص لیبی را بر عهده دارد، اظهار داشت: این کمیته اطلاعاتی را دریافت کرده و در حال حاضر به بررسی این اطلاعات می‌پردازد تا اقداماتی را در مرحله آتی اتخاذ کند.

در همین راستا وی درخصوص اقدامات لازم برای ممنوعیت غیررسمی صادرات نفت لیبی تاکید کرد: این کمیته اطلاعاتی را در خصوص تلاش‌ یک کشتی‌ برای حمل نفت خام در دست دارد، و نامه‌هایی را در این خصوص به مسئولان مربوطه ارسال کرده است.