حملات ائتلاف بین‌المللی علیه داعش در اربیل

جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی پایگاه‌های داعش را در ارتفاعات غرب اربیل، پایتخت اقلیم کردستان عراق مورد هدف قرار دادند و عملیات زمینی نیروهای پیشمرگ علیه بقایا و باندهای زیرزمینی داعش را در این ارتفاعات پوشش هوایی دادند.

شورای امنیت اقلیم کردستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی پایگاه‌های داعش را پیش از آغاز عملیات نظامی زمینی در محورهای مختلف توسط نیروهای پیشمرگ مورد هدف قرار دادند.

هدف از این عملیات ترغیب نیروهای داعش است که به منظور اجرای حملات مسلحانه از زمین‌های ناهموار استفاده می‌کنند. این شورا بر ادامه عملیات مشترک دو طرف علیه گروه تروریستی داعش تاکید کرد.

وزارت دفاع عراق از آغاز مرحله دوم عملیات موسوم به "انتقام خون شهدا" برای تعقیب بقایای داعش خبر داد و در بیانیه‌ای اعلام کرد: این عملیات از دو محور؛ محور نخست در استان دیالی و محور دوم در استان صلاح‌الدین آغاز شد و این دو محور در منطقه مطیبیجه به هم می‌رسند.

یک منبع امنیتی به روزنامه سعودی "الحیاة" گفت: نیروهای امنیتی عراق به دنبال اطلاعات دقیق زنی را دستگیر کردند که در یکی از منازل مسکونی در مرکز شهرستان خانقین در استان دیالی با خود بمبی را به همراه داشت.

در استان الانبار هم سرهنگ یحیی رسول، سخنگوی مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق گفت: نیروهای امنیتی در فرماندهی عملیات "الجزیره" ۸۰ بمب را منفجر و هشت مرکز، دو مخفی‌گاه و چهار تونل وابسته به تروریست‌ها را منهدم کردند.

وی تاکید کرد: این عملیات درخصوص تفتیش و تعقیب بقایای داعش ادامه دارد.