توصیه مقام سابق سیا به مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا

مایکل مورل، قائم مقام و سرپرست اسبق سیا، امروز (سه شنبه) در واکنش به اظهارات روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری مشترک با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود، به مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا توصیه کرد استعفا کنند.

مورل در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی بی اس، اذعان کرد روابط میان ترامپ و جامعه اطلاعاتی آمریکا هیچگاه مسیر همواری نداشته است و طرفداری ترامپ از پوتین در نشست خبری روز گذشته ضربه شدیدی به این روابط وارد کرد.

این مقام سابق سیا افزود: به نظر من مقامات ارشد جامعه اطلاعاتی آمریکا باید از خودشان بپرسند آیا قادر هستند به این رئیس جمهور خدمت کنند و همزمان نماینده افرادی باشند که در جامعه اطلاعاتی این کشور خدمت می‌کنند یا خیر. وی در پاسخ به این پرسش خود اظهار کرد: من به آن‌ها توصیه می‌کنم از مقام خودشان کناره گیری کنند.

در ادامه گزارش هیل آمده است اظهارات روز گذشته ترامپ در جریان نشست خبری مشترک با پوتین و طرفداری او از رئیس جمهور روسیه و تأیید اظهارات پوتین درخصوص اینکه مسکو در امور واشنگتن (به ویژه انتخابات سال ۲۰۱۶) دخالتی نکرده، جامعه اطلاعاتی آمریکا را در شوک فرو برده است.

گزارش هیل می‌افزاید ترامپ در نشست خبری روز گذشته گفت: من به مقامات اطلاعاتی کشورم اطمینان زیادی دارم، اما به شما می‌گویم که (موضع) رئیس جمهور پوتین امروز در رد ادعای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا بسیار قاطعانه و قدرتمند بود.

مقامات اطلاعاتی آمریکا در محکوم کردن گسترده اظهارات روز گذشته ترامپ به دموکرات‌ها و جمهوری خواهان این کشور پیوسته اند.