تلاش دموکرات ها برای معرفی یک نامزد جدید در انتخابات 2020

 به دنبال افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه چه کسی می‌تواند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را در انتخابات سال 2020 شکست دهد، 73 درصد از طرفداران حزب دموکرات آمریکا خواهان این هستند که حزبشان از معرفی نامزدهای شناخته شده خودداری کند و فرد جدیدی را برای انتخابات آتی معرفی نماید.

نظرسنجی راسموسن نشان داد از میان رای‌دهندگان احتمالی به حزب دموکرات، تنها 16 درصد معتقدند که این حزب باید برای انتخابات سال 2020 این کشور نامزدی را که قبلا در انتخابات حضور داشته، از جمله هیلاری کلینتون، نامزد شکسته خورده حزب دموکرات در انتخابات سال 2016 و برنی سندرز، نماینده ایالت ورمونت را برای این‌کار در نظر بگیرد.

73 درصد از کسانی که در نظرسنجی راسموسن شرکت کردند معتقدند حزب دموکرات به نیرویی تازه برای به چالش کشیدن ترامپ نیاز دارد. در حالی که گمانه‌زنی‌ها درباره نامزد احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 به طور جدی پس از برگزاری انتخابات میان دوره‌ای کنگره آغاز خواهد شد با این حال برخی شخصیت‌های برجسته سیاسی خود را برای نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری درنظر گرفته‌اند.

هیلاری کلینتون که از پیروزی خود در انتخابات سال 2016 مطمئن بود، به دنبال تحقیقات ادامه‌دار اف بی آی، پلیس فدرال آمریکا و شایعات درباره سلامتی‌اش، رقابت انتخاباتی را به ترامپ واگذار کرد. علیرغم برگزاری سخنرانی‌های تبلیغاتی‌گونه اخیر کلینتون، شایعات مربوط به حضور او در انتخابات سال 2020 از سوی استراتژیست سابق ستاد انتخاباتی او رد شد.

بنابر نتایج نظرسنجی راسموسن بیشتر شرکت‌کنندگان بر این باورند که حزب دموکرات با حذف کلینتون از میان نامزدهای احتمالی خود برای انتخابات سال 2020 اقدام درستی انجام داده است. تنها 22 درصد از رای دهندگان دموکرات فکر می‌کنند کلینتون برای حزب دموکرات مفید بوده است این در حالی است که 58 از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند کلینتون به جایگاه حزب دموکرات آسیب زده است.

جو بایدن، معاون سابق باراک اوباما، از جمله گزینه‌های احتمالی حزب دموکرات برای انتخابات 2020 است. بایدن روزها پیش از ترک کاخ سفید به خبرنگاران اعلام کرد او قصد شرکت در انتخابات 2020 را دارد اما بعدها این سخنان را رد کرد. از زمان آغاز ریاست جمهوری ترامپ، بایدن یکی از منتقدان جدی او به حساب می‌آید.

نظرسنجی هاروارد که در اواخر ماه ژوئن منتشر شد، نشان داد تقریبا یک سوم از طرفداران حزب دموکرات از نامزدی بایدن در انتخابات 2020 حمایت می‌کنند و به نظر می‌رسد که او در ابتدای صف نامزدهای حزب دموکرات قرار دارد. با این حال بایدن، که پیشتر در سال 2008 نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود و تا سال 2020 به سن 77 سالگی خواهد رسید، به سختی می‌تواند نیروی تازه‌ای باشد که این حزب به آن نیاز دارد. سناتور برنی سندرز که احتمالا محبوب‌ترین و پرطرفدارترین نامزد حزب دموکرات است، در نظرسنجی ماه ژوئن پس از بایدن در مقام دوم قرار گرفت.