فلسطینی ها علیه معامله قرن تظاهرات کردند

هزاران نفر از فلسطینی‌ها در نابلس واقع در شمال کرانه علیه توافق موسوم به معامله قرن تظاهرات اعتراض آمیز برگزار کرده و از مواضع تشکیلات خودگردان در مقابله با این توافق حمایت کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع پرچم‌های فلسطین و پلاکاردهایی در محکومیت تلاش‌های صورت گرفته برای از بین بردن آرمان فلسطین را در دست داشتند.

اکرم الرجوب استاندار نابلس که در این مراسم سخنرانی می‌کرد، تاکید کرد که تمامی فلسطینی‌ها باید در برابر هر نوع معامله یا پروژه‌ای برای از بین بردن آرمان اصلی خود و آسیب زدن به حقوق فلسطینی‌ها مقاومت کنند.

وی در سخنرانی خود تاکید کرد که افکار عمومی فلسطینی با رهبران این کشور در جنگ برای حفظ حقوق مشروع فلسطینی‌ها موافق هستند و از این حقوق عقب نشینی نمی‌کنند.

الرجوب ابراز داشت که تشکیلات خودگردان فلسطین است شهدا و خانواده‌های شهدا را فراموش نکرده و از تعهدات خود در زمینه پرداخت حقوق و مزایای آنها چشم‌پوشی نمی‌کند.

دولت آمریکا از مدتی پیش طرحی سازش بین فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی را دنبال می‌کند که به عنوان معامله قرن در رسانه‌ها شناخته شده است. بر اساس این طرح فلسطینی‌ها باید امتیازات بسیار زیادی را به طرف صهیونیستی بدهند، بدون اینکه بتوانند به دستاوردی در نتیجه این عقب‌نشینی‌ها دست پیدا کنند. از جمله امتیازاتی که طرف آمریکایی از جیب فلسطینی‌ها به رژیم صهیونیستی می‌دهد، مصادره کامل قدس شرقی به دست رژیم صهیونیستی است.

بر اساس اظهار نظر برخی مسئولان فلسطینی واشنگتن تلاش دارد این راه حل سیاسی را به طرف‌های منطقه‌ای تحمیل کند. بر اساس معامله قرن قرار است دولت فلسطینی در نوار غزه و حاکمیت خود مختار در کرانه باختری تشکیل شود و در ازای این اتفاق رژیم صهیونیستی سلطه کامل خود را بر دو بخش شرقی و غربی شهر قدس تحمیل کند.