راز سنت‌شکنی ترامپ در دیدارش با ملکه انگلیس

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و همسرش ملانیا روز جمعه با ملکه الیزابت در قلعه وینزر دیدار کردند.

گذشته از تاخیر 15 دقیقه‌ای ترامپ برای دیدار با ملکه، او و همسرش از پیروی کردن از سنت‌های سلطنتی خودداری کردند. با این حال، آنچه بیش از همه خشم انگلیسی ها را برانگیخت و به سوژه ای داغ در شبکه های اجتماعی تبدیل شد بی توجهی رئیس جمهور آمریکا به ملکه حین تماشای گارد سلطنتی و قدم های بلند و نسبتا سریع او برای جلو زدن از ملکه بود.

 

این در حالی است که برخی منابع خبری و کاربران شبکه های اجتماعی حامی رئیس جمهور آمریکا، ضمن توجیه اقدام ترامپ در برابر ملکه به گمانه زنی درباره علت این سنت شکنی پرداختند.

برخی رسانه ها با پیش کشیدن دو فرضیه، توجه مخاطبان را به سنجاق سینه ملکه در دیدار با ترامپ جلب کردند. بر این اساس، ملکه در مناسبت های مختلف از سنجاق سینه متفاوتی استفاده می کند. بر اساس یکی از فرضیه ها، گفته می شود سنجاق سینه‌ای که او در دیدار با ترامپ استفاده کرده بود شبیه به یک برگ نخل بود که پیشتر مادر ملکه در مراسم خاکسپاری پادشاه جرج ششم [پدر ملکه الیزابت دوم] از آن استفاده کرده بود. این گل سینه نماد عزاداری در خانواده سلطنتی است. بنابراین اینگونه می توان توجیه کرد که دیدار ملکه با رئیس جمهور آمریکا به اندازه یک مراسم عزاداری، ناراحت کننده است. به نظر می رسد علت بی احترامی ترامپ به ملکه نیز درک همین موضوع باشد!

اما فرضیه دیگری نیز وجود دارد. باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا در سفری که سال 2011 به انگلیس داشت با ملکه الیزابت دوم دیدار کرد. او در این دیدار یک سنجاق سینه 14 قیراطی از طلای زرد و الماس که متعلق به دهه 1950 میلادی بود، به ملکه هدیه داد. برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که ملکه همان سنجاق سینه را برای دیدار با ترامپ انتخاب کرده است تا از این طریق هم محبوبیت اوباما در میان خانواده سلطنتی را به رخ ترامپ بکشد و هم موفقیت اوباما را به عنوان دشمن ترامپ گوشزد کند.

در نهایت باید گفت موضوع سنجاق سینه ملکه در حد فرضیه است و ممکن است بی احترامی ترامپ به ملکه الیزابت علت دیگری داشته باشد!