ترامپ تا اطلاع ثانوی استیضاح نمی شود

در حالی که انتقادهای تند شخصیت‌های جمهوری‌خواه و دموکرات از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل دیدار اخیر با همتای روس و کنفرانس خبری مشترک آنها در فنلاند ادامه دارد، عضو ارشد دموکرات کنگره به رئیس‌جمهور کشورش هشدار داده که در پرونده تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا دخالت نکند.

به دنبال کنفرانس خبری روسای جمهور آمریکا و روسیه در فنلاند، برخی چهره‌ها و رسانه‌های وابسته به دموکرات‌ها در آمریکا ضمن انتقاد شدید از مواضع ترامپ، درخواست استیضاح او را مطرح کرده‌اند.

به گزارش پالیتیکو، نائب رئیس انجمن حزبی و کمیته پارلمانی دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد که دموکرات‌ها برای استیضاح دونالد ترامپ از مقام ریاست جمهوری تا زمانی که تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و تبانی کارزار ترامپ با مسکو ادامه دارد، کاری نخواهند کرد.

«لیندا سانچز» گفت: «به منظور تعقیب قضایی یک پرونده و کشاندن آن به استیضاح، باید واقعیت‌ها و حقایق اساسی وجود باشد و ما هنوز همه این حقایق را در اختیار نداریم و تا زمانی که به این حقایق نرسیدیم، نمی‌توانیم درباره اینکه آیا تصمیم به استیضاح یا عدم استیضاح ضروری است یا نه، تصمیم بگیریم».

 

«لیندا سانچز» نائب رئیس انجمن حزبی و کمیته پارلمانی دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا

این نماینده ایالت کالیفرنیا ادامه داد: «استفاده از واژه مداخله (روسیه در انتخابات آمریکا)، خیلی تعارف و کم رویی کردن است. وقتی می‌گویید مداخله، شبیه به آن است که همسایه شما می‌رود و درباره شما شایعه‌پراکنی می‌کند اما واقعیت آن است که همگان صرفنظر از وابستگی سیاسی‌شان، باید درباره اینکه یک کشور خارجی در تلاش برای تضعیف دموکراسی ما بوده، فریاد بزند».

این عضو کنگره آمریکا البته خواستار دادن زمان و مجال به روند تحقیقات «رابرت مولر» بازپرس ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات شد و به ترامپ هشدار داد: «دلیل ندارد که رئیس‌جمهور دخالتی (درباره تحقیقات مولر) بکند».

هشدار تازه قانونگذار دموکرات درباره پرونده تحقیقات روسیه در حالی صورت گرفته که پیش از این، ترامپ چندین بار گفته بود که او به عنوان رئیس‌جمهور، اختیار برکنار کردن مولر را دارد.