حرف‌های خصوصی کمدین روس درباره ایران به یونکر

ژان کلود یونکر» رئیس‌کمیسیون اروپا قربانی تازه شوخی‌های دو کمدین روسی به نام‌های «الکسیلکسوس استولیاروف» و «ولادیمیر «ووان» کوتسنستوف» قرار گرفت.

این افراد چندین بار در تماس با افراد مختلف خود را به جای مقامات جا زده‌اند. کمی پس از ناآرامی‌های ارمنستان در بهار گذشته، یکی از آنان در تماس با یونکر خود را «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان معرفی کرده و از این مقام اروپایی خواسته است که به عنوان میانجی میان ایروان و واشنگتن اقدام کند.

یونکر در مورد ترامپ گفت: «ما باید چندین بار (اوضاع) جهان را برای آقای ترامپ توضیح دهیم. او متوجه نمی‌شود که چه چیزی اهمیت دارد و ما از آنچه در ارمنستان به وقوع می‌پیوندد درک بهتری داریم»

این مقام اروپایی همچنین موضع اروپا درباره توافق هسته‌ای با ایران خروج آمریکا از برجام را هم تشریح کرده و گفته است: «این نگرانی اصلی ماست و به خصوص برای من، چرا که فکر می‌کنم که آنچه ترامپ دیشب انجام داد، اشتباه بزرگی است. ما به عنوان طرف‌های اروپایی یعنی فرانسه، بریتانیا و آلمان در قالب اتحادیه اروپا به توافق هسته‌ای پایبند هستیم. ما به تعهد پایبندیم و نمی‌خواهیم که منطقه را بی‌ثبات کنیم. ایران همسایه شماست شما بیشترین منفعت را در با ثبات بودن کل منطقه دارید و ما هم در همین راستا عمل می‌کنیم.»

در ادامه این گفت‌وگوها، فردی که خود را پاشینیان معرفی کرده است از یونکر دعوت کرد تا برای صرف کباب به ایروان سفر کند و یونکر با خنده به وی پاسخ داد که سال دیگر خواهد رفت و امسال امکانش نیست.

خبر این گفتگو در حالی منتشر می‌شود که قرار است یونکر هفته آینده و در بحبوحه تنش میان واشنگتن و بروکسل بر سر توافق هسته‌ای با ایران و موضوع تعرفه‌ها به آمریکا سفر کند.