مخالفت اولمرت با جنگ رژیم صهیونیستی با غزه

بر اساس گزارش خبرگزاری «صفا»، اولمرت که در دوره نخست‌وزیری‌اش، جنگ اول علیه نوار غزه در 2008-2009 انجام شد، اعلام کرد: طرح تسویه‌ای با نوار غزه جز اقدام نظامی وجود ندارد ، اقدامی که به هیچ کدام از طرفین کمک نخواهد کرد و به نفع هیچ کسی نیست.

وی درباره تبادل آتش اخیر میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین تأکید کرد: نتیجه هر عملیات نظامی در نوار غزه که منجر به کشته شدن اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها می‌شود، فقط بازگشتن اسرائیل به وضعیت قبل از جنگ است.

اولمرت سپس ائتلاف حکومتی رژیم صهیونیستی را نصیحت کرد روی برنامه‌هایی که طرف دیگر (فلسطینی‌ها) آن را رد می‌کند، حساب نکند زیرا در نهایت از اجرای آن منصرف خواهد شد.

رژیم صهیونیستی روز جمعه (29 تیرماه) حدود 25 پایگاه مربوط به گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس را هدف قرار داد و سه تن از اعضای این گردان‌ها را به شهادت رساند. گروه‌های مقاومت فلسطینی نیز این حملات را بی‌پاسخ نگذاشتند و یکی از تک‌تیراندازان صهیونیست در مرز غزه را کشتند.

وزارت بهداشت فلسطین جمعه (29 تیرماه) از شهادت چهار فلسطینی در نوار غزه و مجروحیت بیش از 200 نفر دیگر خبر داده بود. در نهایت «فوزی برهوم» سخنگوی حماس از آتش‌بس در نوار غزه خبر داد و اعلام کرد؛ با تلاش‌های مصر و سازمان ملل حالت آتش‌بس قبلی در نوار غزه میان گروه‌های فلسطینی و رژیم اشغالگر برقرار شد.

آخرین جنگ علیه نوار غزه در تابستان 2014 بود و تبعات حاصل از آن هنوز بر نوار غزه محاصره شده سایه افکنده است.