تلفات بمب‌گذاری در فرودگاه کابل به 76 کشته و زخمی رسید

در بمب گذاری انتحاری یکشنبه در ورودی فرودگاه کابل که با ورود ژنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان به این مکان نیز همراه بود، ۱۶ نفر کشته و ۶۰ نفر مجروح شدند.

بر اساس اعلام این رسانه، بیشتر این افراد از نیروهای پلیس افغانستان هستند.

ساعتی پیش رسانه های جمعی در خبری فوری از وقوع انفجار انتحاری در نزدیکی فرودگاه کابل دقایقی پس از فرود هواپیمای ژنرال دوستم خبر داده بودند.

سخنگوی دولت افغانستان در این باره اعلام کرد که در این حادثه به ژنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان و رهبر جنبش ملی اسلامی این کشور آسیبی نرسیده است.

«حشمت ستانکزی» (Hashmat Stanekzai) سخنگوی پلیس کابل پایتخت افغانستان در این خصوص اعلام کرد: انفجار در نزدیکی ورودی فرودگاه روی داده است.

ژنرال عبدالرشید دوستم پس از یک سال و نیم اقامت در ترکیه اکنون به افغانستان بازگشته است.

خبر بازگشت ژنرال دوستم به افغانستان در حالی اعلام شده بود که اعتراضات هواداران وی در ولایت‌های مختلف وارد نوزدهمین روز خود شده بود. این اعتراضات پس از بازداشت «نظام الدین قیصاری» نماینده ویژه دوستم در «فاریاب» از سوی نیروهای امنیتی افغانستان آغاز شد. آزادی قیصاری و بازگشت دوستم از مهم ترین خواست‌های این معترضان بود.

اعتراضات در روزهای گذشته در ۱۱ ولایت افغانستان گسترش یافت و معترضان درهای شماری از دفاتر کمیسیون انتخابات و شماری از مسیرهای تجارتی را در این ولایات بستند.

پس از گسترش اعتراضات، «محمدسرور دانش» معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان به ترکیه رفت و با دوستم دیدار و مذاکره کرده بود.