سوریه به ماجرای کلاه سفیدها واکنش نشان داد

وزارت خارجه سوریه در واکنش به انتقال صدها تن از عناصر تروریستی کلاه سفیدها به اراضی اشغالی و از آنجا به اردن، تأکید کرد که این مسئله حاکی از حمایت این اطراف از این تروریستهاست.

یک منبع مسئول در وزارت امور خارجه سوریه به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت، اسرائیل از مدتها پیش ادعا می‌کند که هیچ ارتباطی به جنگ در سوریه ندارد، ولی قاچاق صدها نفر از عناصر تروریستی کلاه سفید و سرکرده‌های سایر گروههای مسلح با همکاری آمریکا، انگلیس، آلمان، کانادا و اردن، حاکی از حمایت این کشورها از گروههای تروریستی حاضر در سوریه است.

دمشق همچنین خاطر نشان کرد که هدف این کشورها نابودی زیرساختهای سوریه با بهانه‌هایی است که پس از قاچاق این تروریستها به اراضی اشغالی و از آنجا به اردن و سپس به کشورهای حامی آنان، چنین ادعاهایی را بر ملا کرد؛ کشورهای که برای تروریستها همه امکانات را فراهم کردند تا سوریه را نابود سازند.

این منبع ادامه داد، واژه‌های مربوط به محکومیت، دیگر بیانگر خشم همه ملت سوریه در قبال این توطئه‌های پست و حمایت نامحدود کشورهای غربی، اسرائیل و اردن از گروههای تروریستی کلاه سفیدها، داعش، جبهه النصره و سایر گروههای تروریستی نیست که طی هشت سال گذشته در تلاش بوده است که سوریه را از مسیر خود منحرف سازد و دستاوردهای آن را نابود کند.

وی خاطر نشان کرد: «از این به بعد برگزاری هر نشست یا مذاکره در سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی و سایر نهادها بین‌المللی برای بررسی ادعاهای دروغین آنان درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه دیگر مورد قبول نیست؛ زیرا اصلا هیچ سلاح شیمیایی در سوریه وجود ندارد».