ترامپ با دادستان پرونده روسیه مصاحبه می کند

رودی جولیانی وکیل شخصی ترامپ گفته است که به رابرت مولر دادستان ویژه پرونده روسیه اعلام کرده ام که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای مصاحبه با او آماده است اگر سئوالات تنها متمرکز بر این باشد که آیا کمپین انتخاباتی ترامپ در جریان انتخابات 2016 با روسیه تبانی داشته است یا نه.

جولیانی در مصاحبه با بلومبرگ افزود: ترامپ به شرطی حاضر به مصاحبه با مولر خواهد بود که سئوالاتی درباره انسداد اجرای عدالت به طور کامل مطرح نشود.

مولر ظاهرا هنوز به پیشنهاد مطرح شده از سوی جولیانی پاسخی نداده است. ترامپ پیش از این آمادگی خود را برای گفتگو با مولر درباره دخالت روسیه در انتخابات 2016 اعلام کرده بود. ترامپ هفته گذشته در مصاحبه با شبکه سی بی اس گفت: همواره خواستار مصاحبه با مولر بوده ام چرا که هیچ گونه تبانی وجود نداشته است.

ترامپ بارها تحقیقات آغاز شده از سوی مولر را یک کلاهبرداری بزرگ توصیف کرده است.

آمریکا به تازگی 12 شهروند روسی را به دست داشتن در حملات سایبری و هکری متهم کرده است و تعدادی از نمایندگان کنگره از ترامپ خواسته بودند تا دیدار خود با پوتین در شهر هلسینکی را لغو کند.

مسکو اتهامات جدید مطرح شده از سوی آمریکا را رد کرده است. پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی، نهادهای اطلاعاتی آمریکا تحقیقات گسترده ای را درباره اتهام تبای کمپین انتخاباتی ترامپ با مقام های روسی آغاز کرده اند. نهادهای اطلاعاتی آمریکا مدعی هستند که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری دخالت کرده است.