30 داعشی در عراق دستگیر شدند

سرلشکر 'سعد معن' سخنگوی وزارت کشور عراق در بیانیه ای اعلام کرد: سه مسوول حوزه های جمع آوری زکات داعش، املاک و امور شرعی این گروهک تکفیری تروریستی واقع در شهر موصل جزو دستگیر شدگان هستند.

همچنین سرتیپ 'یحیی رسول' سخنگوی مرکز اطلاع رسانی ستاد فرماندهی مشترک عراق از دستگیری پنج متهم به تروریسم تحت تعقیب در استان سلیمانیه خبر داد.

رسول همچنین افزود: ستاد فرماندهی بغداد نیز شش مین دست ساز بجا مانده از داعش را در مناطق جنوب غربی این استان کشف و ضبط کردند.

سخنگوی مرکز اطلاع رسانی ستاد فرماندهی مشترک عراق همچنین گفت: نیروهای امنیتی عراق در استان نینوا نیز طی عملیاتی موفق به به کشف 37 مین دست ساز در روستای تل جدوع (غرب موصل) و 2 مین دست ساز دیگر در روستای حاتمیه (غرب موصل) شدند. .

در همین راستا یک منبع امنبتی عراق از به هلاکت رسیدن سه تروریست داعشی که قصد حمله به شهرستان العظیم (استان دیالی) داشتند به دست نیروهای مردمی الحشدالشعبی در نزدیکی این شهرستان خبر داد.

پلیس فدرال عراق نیز در عملیاتی که 13 منطقه و روستای تابع استان کرکوک را در بر میگرفت تعداد زیادی مهمات جنگی را کشف و ضبط کند.

این نیرو اعلام کرد طی عملیات گشت و بازرسی در مناطق تابع استان کرکوک 42 مین دست ساز، شش خودرو مشکوک، سه موشک کوتاه برد دست ساز موسوم به 'موشک جهنمی' و مقادیری مهمات در روستای کردیله کشف و ضبط شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: پلیس فدرال عراق در روستای 'حماد رومی' (دیگر روستای تابع کرکوک) توانست 35عدد خمپاره (60)، 14 عدد خمپاره (82)، 35 عدد چاشنی مین و 47 عدد مواد انفجاری آماده را کشف و ضبط کند.

گفتنی است که پس از گذشت هشت ماه از آزادسازی رسمی عراق از تروریست های داعش، همچنان نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی عملیات پاکسازی و تعقیب هسته های خفته داعش را در سراسر عراق انجام می دهند.

این عملیات ها همچنان با دستگیری و به هلاکت رساندن بسیاری سران و اعضای گروهک تکفیری تروریستی داعش همراه است که نشان می دهد هسته های کوچک و خفته داعش هنوز در نقاط مختلف عراق فعال است.